Назад

Нови регулации и възможности за участие на български фирми от земеделския сектор в икономиката на Китай



В БТПП се проведе среща за представяне на нови регулации и възможности за участие на български фирми от земеделския сектор в икономиката на Китай, организирана от Съвета по инвестиции към БТПП и Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и страните от Централна и Източна Европа /ЦНСССКЦИЕ/.

Китайският пазар е голямо предизвикателство за България. То открива големи възможности за българския бизнес", посочи председателят на палатата Цветан Симеонов в приветствието си към участниците и изрази желание БТПП да съдейства за намиране на партньори в Китай. Цветан Симеонов отбеляза и активното съдействие на посолството на КНР в тази посока.

Владимир Томов, председател на Съвета по инвестиции към БТПП, представи възможности за финансиране и инвестиции на бизнеса с Китай и ЦИЕ. Сред източниците са Международната банка за икономическо сътрудничествоЕвропейски инвестиционен фондБългарска банка за развитиеCEE Equity Partners и други.

Изпълнителният директор на ЦНСССКЦИЕ Васил Гелев представи подробно инициативата за изграждането на “16+1 Логистичен център и Павилион за електронна търговия със селскостопански и други продукти“ – България, подкрепена от правителствените ръководители на Китай и страните от Централна и Източна Европа  (ЦИЕ). Основната цел е да се задълбочи сътрудничеството между Китай е страните от ЦИЕ и подпомагането на производителите от тези страни да реализират своите продукти на огромния китайски пазар.

Васил Гелев представи дейността на Логистичния център, който се намира до гр. Пловдив, в Индустриална зона “Марица”. Той предоставя пълен набор от услуги, необходими за извършването на международна търговия като:

  • Услуги по управление на веригата на доставките;
  • Логистика на мостри;
  • Съоръжения за складиране на мостри;
  • Пряка връзка с митническите органи в Китай с цел улесняване на процеса на внос;
  • Демонстрационен павилион за промоции и изложба на продукти;
  • Електронна платформа от тип B2B, B2C и G2B2B2C

Гелев поясни, че Логистичният център се разпростира върху площ от 12 000 ми разполага с набор от изложбени помещения, модерно осветление, таблети, телевизори, мултимедия и други инструменти за изложба и промотиране на стоки. Демонстрационното пространство е отворено целогодишно.

Като пример за предимствата на този вид организирана търговия Гелев обясни, че доставката без участие на държавата на една бутилка от 330 грама вода, за да бъде експедирана някъде в Китай, цената й ще бъде между 35 и 40 евро. При съдействието на Логистичния център цената излиза около 1.5 евро, а при доставка на едро цената спада до 0.75 евро.

Центърът набира мостри от български компании - производителки на чай и разтворимо кафе, за участие в Третото китайско международно изложение за чай (The 3rd China International Tea Expo, CITE). Експото предлага щанд от 200 м2 за 16-те държави от ЦИЕ, като Министерството на земеделието и селските райони на Китай (МАРА) осигурява необходимата подкрепа за заявилите участие държави. МАРА и местното правителство на провинция Джъдзян са организатори и спонсори на събитието.

Повече подробности може да се намерят на сайта на Центъра за насърчаване на сътрудничеството в областта на селското стопанство между Китай и държавите от Централна и Източна Европа  (ЦНСССКЦИЕ).


28.03.2019 г.
Назад