Назад

БТПП: С 6 млрд лв. до 2026 г. българските железници ще са с европейски облик

Недобър мениджмънт е една от причините за състоянието на железниците у нас, заяви д-р Людмил Иванов



Планът за възстановяване и устойчивост на България най-вероятно няма да бъде внесен в срок до 30 април. Какво ще загуби за страната ни?

"Хубаво е да се спази срока. Но важното да има възможност да се променят част от проектите от самия план", каза д-р Людмил Иванов от Българската търговско-промишлена палата в студиото на "Денят ON AIR"

В частта  "Железопътен транспорт" в плана са заложени няколко проекта.  

"Имаме 3 части - цифровизация, осветление за гари, фотоволтаични централи, изцяло обновяване на гари,  подстанции около 20 бр. ще бъдат изградени. Тези проекти са на стойност около 700 милиона и още около 220 милиона за закупуване нови 16-20 мотриси. До 2024 г. трябва да имаме и нови влакови мотриси", каза още д-р Иванов,

За модернизацията на железопътната инфраструктура не са предвидени средства за ключови проекти.

"В плана не е предвидено да се инвестира в специфична система за цифровизация, допълнителни диспечърски телекомуникационни оборудвания, имаме предложения за Wi-Fi по гарите, билетоиздаващи системи. Дотук около 1 млрд лв.  са отделени по тази програма, очакваме още около 6 милиарда до 2026, 2027 година по новата оперативна програма", заяви още той в ефира на Bulgaria ON AIR

Според д-р Иванов причината за недоброто състояние на българските железници, е в политика на държавата към сектора.

"Недобър мениджмънт и основно неадекватно политика от страна на държавата към железопътния транспорта. Имаме едно предложение, допълнително към Плана, за закупуване на 3, 4 мотрисни влака със скорост до 200 км/ч, които ще позволят редукция на отсечката София - Бургас с 20 минути", допълни още той. 

Д-р Иванов обясни и че през миналия програмен период имат забавяне на проекти. От планираните за 2014-2020 г едва 17% са изпълнени.

Гледайте целия разговор във видеото.


Линк

26.04.2021 г.

Още новини:

Видео:

Назад