Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
ИЗИСКУЕМИ ДОКУМЕНТИ след ПРИЕМАНЕ ИЗМЕНЕНИЯТА в ЗЧРБ /публ. ДВ бр.52/27.06.2025 г./ |
I.ДОКУМЕНТИ ЗА ПЪРВОНАЧАЛНА РЕГИСТРАЦИЯ НА ТЪРГОВСКО ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО НА ЧУЖДЕСТРАННО ЛИЦЕ В БТПП 1.Официален документ удостоверяващ актуалното състояние на чуждестранното юридически лице /търговско дружество/, издаден от съответния компетентен орган по регистрацията, съгласно националното му законодателство, Документът трябва да е издаден не по-рано от 6 (шест) месеца преди представянето му в БТПП и да е с валидност 6 (шест) месеца от датата на издаването му.. 2. В случай, че в “официалния“ документ няма данни за лицата, представляващи дружеството, се представя втори официален документ, издаден от компетентния орган по регистрацията на чуждестранното лице, съгласно националното му законодателство, удостоверяващ това обстоятелство. 3. Решение на управителния орган на чуждестранното юридическо лице /търговско дружество/ за откриване на търговско представителство в Р България по смисъла на чл. 24, ал. 1 от ЗНИ /неюридическо лице, без право на стопанска дейност/. 4. Документ за данъчна изрядност на чуждестранното лице /търговско дружество / за всяка от предходните две календарни години, преди регистрацията на представителството в БТПП, установена със следния документ: удостоверение за липса на данъчни задължения, издадено от компетентния държавен орган на страната по седалището на чуждестранното лице /търговско дружество/ съгласно националното му законодателство. 5. Документ за годишен оборот на чуждестранното лице /търговско дружество/ за всяка една от предходните две години преди приемане на редовните документите за регистрация в БТПП. /заб. годишният оборот трябва да е в размер най-малко на 100 000 лв. или тяхната равностойност в чуждестранна валута, изчислена по официалния курс на БНБ, валиден в деня на приемане на редовните документи за регистрация на търговското представителство в БТПП/. Доказва се с: - официален документ, изготвен въз основа на данните от счетоводните отчети за предходните две календарни години, издаден/заверен за вярност от търговската палата, където е регистрирано чуждестранното търговски дружество или - счетоводен отчет за всяка от предходните две години, заверен за вярност от търговската палата, където е регистрирано чуждестранното търговски дружество или от обслужващата банка. 6. Нотариално заверено пълномощно в оригинал или нотариално заверен препис от същото, издадено от законния представител на чуждестранното лице по регистрацията, с което се упълномощава друго лице да регистрира и/или да управлява дейността на търговското представителство в РБългария и се посочва обемът на представителните му права. Разрешение за пребиваване могат да получат до двама представители на търговското дружество. 7. Образци в оригинал/и от подписите на представителите на търговското представителство в Р България, заверени нотариално, или положени пред оторизиран служител от отдел “Търговски регистър” на БТПП в София, или в РТПП/К. 8. Планирани дейности на търговското представителство – програма за дейността му за календарната година, подписана от законния представител на чуждестранното дружество /не е нужна нотариална заверка/. 9. Наличие на офис на ТП – доказва се с: договор за наем, или друг вид договор за възмездно, или безвъзмездно ползване на имот за офис на търговско представителство на чуждестранно лице, с нотариална заверка на подписа на наемодателя, сключен за период не по-кратък от една година, считано от датата на подаване на документите за регистрация на търговското представителство в БТПП, или акт за собственост на имота на името на чуждестранното лице /законния представител или упълномощен от него търговски представител/. ДОКУМЕНТИ ПРИ ПОДАВАНЕ ДО БТПП НА ЗАЯВЛЕНИЕ С ИСКАНЕ ЗА ИЗДАВАНЕ на сертификат по чл.19, ал. 1. от Правилника за прилагане на Закона за чужденците в Р. България за продължаване на пребиваването на това основание. 1.Официален документ удостоверяващ актуалното състояние на чуждестранното лице /търговско дружество/, издаден от съответния компетентен орган по регистрацията, съгласно националното му законодателство, Документът трябва да е издаден не по-рано от 6 (шест) месеца преди представянето му в БТПП и да е с валидност 6 (шест) месеца от датата на издаването му. 2. Документ за данъчна изрядност на чуждестранното лице за предходната календарна година удостоверяващ липса на данъчни задължения, издаден от компетентния държавен орган на страната, по седалището на чуждестранното лице, съгласно националното му законодателство. 3. Документ за годишен оборот на чуждестранното лице /търговско дружество/ за предходната календарна година, като оборотът трябва да е в размер най-малко на 100000 лв. или тяхната равностойност в чуждестранна валута, изчислена по официалния курс на БНБ, валиден в деня на приемане в БТПП на заявлението с искане и редовни документи за издаване на сертификат по чл.19, ал. 1. от Правилника за прилагане на Закона за чужденците в Р. България за кандидатстване за продължаване на пребиваването/. Доказва се с: - официален документ, изготвен въз основа на данните от счетоводния отчет за предходната календарна година, издаден/заверен за вярност от търговската палата, където е регистрирано чуждестранното търговско дружество, или - счетоводен отчет за предходната календарна година, заверен за вярност от търговската палата, където е регистрирано чуждестранното търговски дружество или от обслужващата банка. 4. Годишна програма за планирани дейности, подписана от законния представител на чуждестранното дружество /не е нужна нотариална заверка на подписа му. 5. Декларация от всеки търговски представител за извършените от него дейности в това му качество в периода от предходното разрешение за пребиваване, към момента на подаденото заявление с искане за издаване на нов сертификат с цел кандидатстване за продължаване на пребиваването му. Декларацията трябва да съдържа данни за: изпълнение на програмата за дейността на представителството, осъществени контакти и/или създадени взаимоотношения между чуждестранното лице и/или български партньори посредством регистрираното търговско представителство. Забележка: Пребиваване могат да получат до двама търговски представители, по отношение на които са изпълнени изискванията за упълномощаването. 6. Доказателства за наличието на офис на представителството: Декларация от наемодателя за продължаване действието на договора за наем или на друг вид договор за възмездно, или безвъзмездно ползване с нотариално заверен подпис на наемодателя, или копия на нов договор за наем с нотариално заверен подпис на наемодателя, в случай на промяна на адреса на регистрираното търговско представителство.
ДРУГИ ИЗИСКВАНИЯ, РЕГЛАМЕНТИРАНИ ОТ ЗАКОНА Чуждестранното лице е задължено в 30- дневен срок от настъпването на промяна в обстоятелствата в своята регистрация, да представи удостоверение за актуално състояние, издадено не по-рано от 6 месеца от съответния компетентен орган по регистрацията, съобразно националното му законодателство. Търговското представителство е задължено в 7-дневен срок от настъпила промяна в обстоятелствата по регистрацията да ги декларира писмено в БТПП, която своевременно уведомява за това дирекция „Миграция“ При наличие на данни, че търговското представителство не отговаря на законовите изисквания, компетентните държавни органи информират БТПП с цел предприемане на действия по заличаването му. За извършеното заличаване се уведомяват органите за административен контрол на чужденците в Р България. БТПП заличава регистрираните търговски представителства на чуждестранни лица, които до две години от влизането в сила на Закона за изменение и допълнение на Закона за чужденците в Република България – обн. ДВ бр. 52/27.06.2025 г., не са привели обстоятелствата по регистрацията си в съответствие с него. Изисквания относно заверката за автентичност и легализация на официалните документи, издадени на чуждестранното юридическо лице /търговско дружество/ от съответните компетентни органи по регистрацията, съгласно националното му законодателство: за автентичност, алтернативно от: -Министерство на външните работи на издаващата държава и Консулската служба към Посолството на Р България в тази държава; -Консулската служба към Посолството на издаващата държава в Р България и Дирекция Консулски отношения при МВнР на Р България (в случаите, когато документите не са заверени в издаващата държава и това се допуска от нея); -от друга консулска служба, представляваща интересите на съответната страна в Р България (ако тя няма акредитирана такава в страната) и дирекция „Консулски отношения“ при МВнР на Р България. Забележка: след заверката за автентичност, документите трябва да бъдат преведени на български език от оторизиран български преводач, а подписът на преводача, заверен от български нотариус. Ако документът е издаден от държава, страна по Конвенцията за премахване на изискването на легализация на чуждестранни публични актове /Хагската конвенция/ и върху него е поставен в оригинал „апостил“, документът не се нуждае от последващи заверки, а трябва да бъде придружен с легализиран превод на български език. Ако документът е издаден от държава, с която Р България има подписан договор за правна помощ и документът е с оригинален подпис и печат на съответните компетентни органи, същият не се нуждае от последващи заверки, а трябва да бъде придружен с легализиран превод на български език.
|