Назад

Според допитване на БТПП интересът на бизнеса за сътрудничество с чужбина се засилва


  • КРОСС: Двойно повече фирми търсят бизнес с Русия


    Двойно повече български фирми искат да развиват бизнес с Русия. Това показва изследване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), което цели да проучи намеренията на компаниите за разширяване на дейността им зад граница през тази година. Проучването е проведено по електронен път през периода 16-23 януари 2017 година.

    Въпреки действащите санкции 40% от фирмите определят Русия като най-предпочитана за бизнес посещения, като през 2015 г. страната са избрали едва 20 на сто.

    Другите държави извън Европа са Сърбия и Унгария - посочени от 22% от предприемачите.

    За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за икономически контакти. Нараства търсенето на контакти в САЩ, Китай и Индия, а намаляват намеренията за бизнес визити в Турция. Като най-предпочитана от африканските държави се очертава Египет.


  • Руски дневник: БТПП: Русия е сред най-интересните страни за българския предприемач

    Русия е сред водещите държави, към които най-много предприемачи от България проявяват интерес за икономическо сътрудничество, сочат резултатите от допитване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), направено с цел да проучи намеренията на фирмите за разширяване на дейността им зад граница през 2017 година.

    В челната петорка попадат и Германия, САЩ, Италия и Китай. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина. Това показват резултатите от допитването на БТПП.

     

    Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.

     

    Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив сред членовете на БТПП за разширяване на дейността им в чужбина – при 80% от анкетираните.

    Същевременно 34% от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България. За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина – само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.

    Извън страните-членки от европейските държави най-предпочитани от бизнеса са посещенията в Русия (40%), Сърбия (22%) и Украйна (22%). Отчита се нарастващ интерес към Русия, макар и действащите санкции да ограничават възможностите за икономическото сътрудничество. В проучването през 2015 година около 20% са имали интерес към посещения в Русия.


  • Investor.bg: 80% от фирмите у нас търсят сътрудничество с чужди партньори с цел износ


    80% от компаниите у нас се интересуват от икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори с водещ мотив износ на стоки. Това е установило допитване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), с което са проучени намеренията на фирмите за разширяване на дейността им зад граница през 2017 година, информира работодателската организация. 

    Същевременно 34% от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България.

    За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. 

    Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина – само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.

    Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнес пътувания през 2017 година. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите от допитването на БТПП. За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнес контакти. Спрямо предходните проучвания, осъществени от БТПП, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.

    Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.

    Допитването е представено от председателя на БТПП Цветан Симеонов в интервю за ТВ Европа. То е проведено по електронен път през периода 16-23 януари 2017 година.


  • news.bg: Бизнесът със засилен интерес към разширяване на дейността си в чужбина


    Българската търговско-промишлена палата (БТПП) е извършила допитване, за да проучи намеренията на фирмите за разширяване на дейността им зад граница през 2017 година. Проучването е проведено по електронен път през периода 16-23 януари.

    Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив сред членовете на БТПП за разширяване на дейността им в чужбина - при 80% от анкетираните.

    Същевременно 34% от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България.

    За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар.

    Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина - само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.

    Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнес пътувания през 2017 година. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите от допитването на БТПП.

    За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнес контакти. Спрямо предходните проучвания, осъществени от БТПП, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.

    Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.


  • Труд: Двойно повече фирми търсят бизнес с Русия


    Двойно повече български фирми искат да развиват бизнес с Русия. Това показва изследване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), което цели да  проучи намеренията на компаниите за разширяване на дейността им зад граница през тази година. Проучването е проведено по електронен път през периода 16-23 януари 2017 година.

    Въпреки действащите санкции 40% от фирмите определят Русия като най-предпочитана за бизнес посещения, като през 2015 г. страната са избрали едва 20 на сто.

    Другите държави извън Европа са Сърбия и Унгария – посочени от 22% от предприемачите.

    За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за икономически контакти. Нараства търсенето на контакти в САЩ, Китай и Индия, а намаляват намеренията за бизнес визити в Турция. Като най-предпочитана от африканските държави се очертава Египет.

    Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив сред членовете на палатата за разширяване на дейността им в чужбина. Този отговор са посочили 80% от анкетираните. Същевременно 34% от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България. За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина – само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.

    Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.

     


  • 24 часа: 80% от българските фирми търсят чужд партньор, за да могат да изнасят


    показва проучване на БТПП. Само 34 от компаниите търсят дружество от чужбина за съвместна инвестиция в България. За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. 12% от българските дружества пък имат намерение да инвестират зад граница.


  • Монитор: 80% от фирмите ни търсят чужди партньори за износ


    80% от българските фирми се интересуват от икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори за да работят за износ, сочи проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП). Същевременно 34% от търговците търсят партньори зад граница, с които да направят съвместна инвестиция в България.

    За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар.

    Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина-само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.

    Според данните Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнес пътувания през тази година. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите.

    За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнес контакти. Спрямо предходните проучвания, осъществени от търговската палата, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.

    Производството нехранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.

     

    Снимка на две колони - Текстилният бранш е най-привлекателен за партньорство с чужди търговци


  • Земя: 80 % от нашите фирми търсят партньори за дейността си в чужбина

    80 на сто от българските фирми търсят възможности за разширяване на дейността си в чужбина, показват данните от допитване сред членовете на Търговско-промишлената палата, проведено през януари. Намерението за износ на български стоки в водещ мотив за разширяване на дейността в чужбина, но все пак сред фирмите съществува и немалък процент от 34 на сто, които търсят външен партньор за съвместни инвестиции в България. За една четвърт от компаниите интересът към икономическо сътрудничество в чужбина се изразява във внос на стоки. Все още обаче малък брой от фирмите се ангажират да инвестират в чужбина. Такива намерения посочват едва 12 процента от анкетираните компании. Интересът на българския бизнес е насочен предимно към Германия, Русия, Съединените щати, Италия и Китай. 


  • Капитал Дейли: Фирмите търсят чуждестранни партньори за износ


    Мнозинството от фирмите имат интерес от сътрудничество с партньори зад граница, за да изнасят български стоки в чужбина. Това показват резултатите от анкета на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), проведена през януари тази година сред членовете на организацията. Идеята на проучването е да се установят намеренията на компаниите за развитието на дейността им извън страната през 2017 г.

    Вносът на чуждестранни стоки също е мотив за търсене на партньори за 25% от анкетираните.

    Следвай износа

    Предвид факта, че 80% от анкетираните са посочили износа на стоки като основна причина за чуждестранно сътрудничество, не е изненада, че погледите са насочени към най-големите експортни партньори на страната. Така от ЕС най-голям дял от фирмите планират бизнес пътувания до Германия (42%), където са се осъществили 5.8 млрд. лв. продажби на български стоки към ноември 2016 г. На второ място е Италия, към която интерес проявяват 27%, а на трето – Румъния (25%). Към тези три държави е насочена близо една трета от експорта на страната през миналата година.

    Интересът на фирмите към посещения в страни извън съюза също следва тенденциите на износа и вноса, но в по-слаба степен. Интересно е, че най-големият търговски партньор от третите страни, а именно Турция, не присъства в споменатите от фирми дестинации за визити. Интересът се засилва към Русия, като 40% от анкетираните планират посещения, докато през 2015 г. са били 20%. Бизнес пътувания се планират и към САЩ (30%), Китай (25%) и Египет (13%).

    Повече знания

    Добрата новина е, че повече фирми имат желание да се включат в допълнителни обучения, за да се запознаят с търговската специфика на предпочитаната дестинация. Само 28% са тези, които се колебаят или не проявяват интерес.

    Интересът към чужбина е съпроводен с частични познания за условията зад граница – едва 38% от анкетираните считат, че са запознати с особеностите на бизнес средата в избраните от тях страни. А лек спад отчита делът на тези, които разполагат с частични познания – от 62% на 56%.

    И докато дружествата, които имат намерение да започнат проекти в чужбина са малцинство, над две трети търсят външна кооперация за съвместни инвестиции в България.

    Снимка на три колони - Българските фирми посочват основно Германия като дестинация за бизнес пътувания (42%) в ЕС, а от държавите извън съюза - Русия (40%).


  • Стандарт: 34% от фирмите търсят инвеститор от чужбина


    34% от фирмите в България търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България. Това показва анкета на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) за намеренията на бизнеса за разширяване на дейността си зад границата през 2017 г. Тя е направена по електронен път през периода 16-23 януари 2017 г. За 80% от анкетираните мениджъри основният мотив за икономическо сътрудничество с фирми от други страни е износът на български стоки. Една четвърт от фирмите имат интерес към контакти с компании зад границата, за да внасят стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина - само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън страната.

    Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнес пътувания през 2017 г. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите от допитването на БТПП.

    За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнес контакти. Спрямо предходните проучвания на БТПП проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.

    Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.


  • БЛИЦ: Развиват се: Нашите фирми с все по-големи мераци да си сътрудничат с чужбина

     Българската търговско-промишлена палата (БТПП) извърши допитване, за да проучи намеренията на фирмите за разширяване на дейността им зад граница през 2017 година. Данните ще се използват при подготовка на програмата на БТПП за бизнес делегации в чужбина и организиране на форуми у нас с чуждестранни представители, съобщиха от организацията.

    Палатата се ангажира да изпрати обобщение на анкетата до президентството и бъдещото правителство. Проучването е проведено по електронен път през периода 16-23 януари 2017 година.
     
    Обобщени резултати:
     
    Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив сред членовете на БТПП за разширяване на дейността им в чужбина – при 80% от анкетираните. Същевременно 34% от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България. За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина – само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.
     
    Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнес пътувания през 2017 година. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите от допитването на БТПП.
     
    За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнес контакти. Спрямо предходните проучвания, осъществени от БТПП, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.
     
    Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.


    Линк

  • БТА: Според допитване на БТПП интересът на бизнеса за сътрудничество с чужбина се засилва


           София, 13 февруари /Екатерина Тотева, БТА/

                 Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив сред членовете на Българската търговско-промишлена палата /БТПП/ за разширяване на дейността им в чужбина - при 80 на сто от анкетираните. Същевременно 34 на сто от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България. Това показват данни от допитване на БТПП за намеренията на фирмите за разширяване на дейността им зад граница през 2017 година, разпространено от пресцентъра на работодателската организация.

               Данните ще се използват при подготовка на програмата на палатата за бизнес делегации в чужбина и организиране на форуми у нас с чуждестранни представители. Палатата се ангажира да изпрати обобщение на анкетата до президентството и бъдещото правителство. Проучването е осъществено по електронен път през периода 16-23 януари 2017 година.

                За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина - само 12 на сто имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.

                Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнес пътувания през 2017 година. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите от допитването на БТПП.

                За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнес контакти. Спрямо предходните проучвания, осъществени от БТПП, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнес визити в Турция.

                 Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес партньори от други държави.


Назад