Назад

Зам.-шефът на БТПП с остри думи по адрес на ресторантьорите


  • Красимир Дачев: По-ниско ДДС няма да изсветли бизнеса на ресторантьорите

    Красимир Дачев: По-ниско ДДС няма да изсветли бизнеса на ресторантьорите

    По-ниско ДДС няма да изсветли бизнеса на ресторантьорите. Мярката е неработеща и безсмислена, защото досега те не са работили "на светло", няма и да го направят. Приемливо е за бизнеса само, защото е временно решение.

    Това заяви зам.-председателят на БТПП Красимир Дачев пред "Денят ON AIR".

    Същата е позицията му и за намаляване на данъка за книгите.

    "За книгите никой няма да има нищо против, защото те не се отразяват много на бюджета. Същото е и с ресторантите и баровете, тъй като те досега не са внасяли пари в бюджета неофициално. Пък сега официално няма да внасят", посочи Дачев.

    Според него, не е справедливо да се награждават сектори с подобни мерки, за да бъдат изрядни пред държавата.

    Дава се на тези, които пискат най-силно, настоя той.

    Той направи сравнение с Гърция, където има различни ставки за продуктите, но също са били регистрирани измами. Злоупотреби ще има и у нас, сигурен е той.

    За него решението е да се проследи кой какъв принос има като внесени до момента данъци и изрядните да бъдат стимулирани, а не да се дава "на калпак".

    Не слушам профсъюзите по темата, а тези, които реално изкарват парите, призна той.


    Линк

  • Ще промени ли ситуацията по-ниското ДДС за ресторантите?



    1404 гледания

    След като парламентът прие на първо четене промените в Закона за ДДС, предвиждащи данъкът за хотели, ресторанти и книги да падне от 20% на 9%, сред бизнеса се породи недоволство. 
     

    Зам.-председателят на БТПП Красимир Дачев заяви пред "Денят ON AIR", че мярката няма да промени ситуацията реално, защото ресторантьорите са работили "на тъмно" до този момент.

    "За книгите никой няма да има нищо против, защото те не се отразяват много на бюджета. Същото е и с ресторантите и баровете, тъй като те досега не са внасяли пари в бюджета неофициално. Пък сега официално няма да внасят", посочи Дачев пред Bulgaria ON AIR.

    От своя страна част от ресторантьорите заявиха, че по-ниският Данък добавена стойност ще им помогне да работят "на светло".

    "Ако трябва да плащаме някой да се изсветли, за какво си говорим? Защо едни ще работят "на светло", други - "на тъмно"? И сега ще ги стимулираме, за да са открити", коментира той.

    Според икономисти намаляването на данък добавена стойност за част от секторите отваря възможност за точене на ДДС. Зам.-председателят на БТПП подкрепи мнението и добави, че в Гърция е имало не един такъв пример.

    "Трябваше да се въведе критерий за това какво си внесъл. Да се дава според приноса. Сега се дава на тези, които най-много пискат, а голяма част от тях не са внасяли във фондовете, от които се облагодетелстваха", допълни той.

    Красимир Дачев каза още, че бизнесът приема мярката, само защото е временна.

     


    Линк

  • Двама от трима предприемачи подготвени да участват в онлайн събития



    Двама от трима или близо 65% от запитаните от Българската търговско-промишлена палата (БТПП) предприемачи заявяват, че се чувстват подготвени да участват в онлайн събития и нямат нужда от допълнително съдействие в тази насока, съобщиха от работодателската организация.

    22 на сто от тях споделят, че имат нужда от консултация по конкретен въпрос, свързан с външнотърговската им дейност. От 360-градуса заснемане имат нужда 11 на сто, а съдействие за изработване на уеб сайт – 7%.

    От БТПП информират на интернет страницата си, че продължават да настройват своята дейност и услуги към настоящата ситуация и активно въвеждат информационните технологии в ежедневието си. В тази връзка палатата е направила проучване за интереса на фирмите към онлайн бизнес срещи и изложения. Основната цел на БТПП е да смекчи влиянието на пандемията и да спомогне за по-бързото възстановяване до предишните нива на конкурентоспособността и растежа на фирмите и българската икономика, допълват от работодателската организация.

    Фирмите, участвали в проучването, проявяват интерес за участие най-вече в двустранни бизнес срещи (88 на сто), електронни изложби (58 на сто), както и в онлайн информационни събития и конференции. Допълнително, компаниите проявяват интерес към участие в интерактивни платформи за фирми и продукти, като BG Barcode, например.

    Интересите на фирмите към различни региони и пазари са разпределени равномерно, като например 36 на сто от компаниите са насочени към Индия, 35 на сто - към Китай и около 30 на сто към страните от Централна и Западна Европа, включително съседните на България държави. Контактите с по-далечни партньори от Северна и Южна Америка също са желани, но в по-малка степен.

    По отношение на секторната ориентация на онлайн събитията, българските фирми проявяват интерес към: хранително-вкусова промишленост, машиностроене, химическа промишленост, търговия на дребно, ИКТ, текстилна промишленост, транспорт и логистика и др.

    Според БТПП резултатите от анкетата дават важни ориентири в коя посока да се фокусират усилията на институциите и държавата в полза на бизнеса, както и къде да се насочат средства от ЕС.

    Около 20 на сто от фирмите нямат опит за участие в онлайн събития

    и е необходимо да се предвидят действия за подготовката им. Повече от половината запитани компании - 56 на сто нямат собствен интернет сайт, а само 5 на сто са въвели информация за продуктите си в онлайн платформата BG Barcode. Тя позволява добавяне на информация, която се използва от водещи електронни магазини, посредством Глобален електронен регистър за информация - GEPIR, разработен от организацията GS1.

    Половината от участниците в допитването имат готово електронно представяне на дейността и продуктите, както и оферти за потенциални клиенти.

    63 на сто от компаниите имат експортен опит. Отчитайки, че голяма част от БВП на България се формира от износа, това е много показателен резултат, коментират от БТПП. Една част от фирмите са осъзнали необходимостта да се усъвършенстват, за да имат потенциала и да изнасят. Съществуват известни пречки за това, които трябва да бъдат премахнати.

    Според БТПП положителен е фактът, че 65 на сто от фирмите се чувстват подготвени да търсят външнотърговски партньори дистанционно. С оглед на динамичната икономическа среда, проследяването на новостите в информационните технологии и външнотърговската дейност е задължително.

    Друг резултат от проучването прави голямо впечатление - 96% от фирмите имат нужда от допълнителни насоки в маркетинга, рекламата и намирането на нови пазари.

    По информация от Асоциацията на търговските банки, цитирана от БТПП, към края на март 2020 г. се отчита ръст на кредите за нефинансовите предприятия с 10,5 на сто на годишна база, при ръст от 14,3 на сто в края на декември 2019г., като те достигат 25,8 млрд. лв. - има ръст във фирменото финансиране, но се очаква интересът към получаването на средства да продължи да бъде интензивен и банките трябва да имат готовност да го посрещнат. Мерките, насочени към съживяване на икономиката, също трябва да бъдат допълнени и обновени, за да следват нуждите на бизнеса, коментират от работодателската организация и посочват, че е необходимо те да са насочени към възстановяване на производствата и стимулиране на потреблението, за да може да се търси и реализацията на вътрешния пазар.

    За да създаде международни контакти и да подпомогне интернационализацията на малките и средни предприятия, БТПП разработва програма за провеждането на серия от онлайн двустранни срещи с предприемачи от цял свят, както и онлайн изложения.


    Линк

  • Зам.-шефът на БТПП с остри думи по адрес на ресторантьорите



    След като парламентът прие на първо четене промените в закона за ДДС, предвиждащи данъкът за хотели, ресторанти и книги да падне от 20% на 9%, сред бизнеса се породи недоволство.  

    Зам.-председателят на БТПП Красимир Дачев заяви пред "Денят ON AIR", че мярката няма да промени ситуацията реално, защото ресторантьорите са работили "на тъмно" до този момент.

    "За книгите никой няма да има нищо против, защото те не се отразяват много на бюджета. Същото е и с ресторантите и баровете, тъй като те досега не са внасяли пари в бюджета неофициално. Пък сега официално няма да внасят", посочи Дачев пред Bulgaria ON AIR.

    От своя страна, част от ресторантьорите заявиха, че по-ниският данък добавена стойност ще им помогне да работят "на светло".

    "Ако трябва да плащаме някой да се изсветли, за какво си говорим? Защо едни ще работят "на светло", други - "на тъмно"? И сега ще ги стимулираме, за да са открити", коментира той. 

    Според икономисти намаляването на данък добавена стойност за част от секторите отваря възможност за точене на ДДС. Зам.-председателят на БТПП подкрепи мнението и добави, че в Гърция е имало не един такъв пример.

    "Трябваше да се въведе критерий за това какво си внесъл. Да се дава според приноса. Сега се дава на тези, които най-много пискат, а голяма част от тях не са внасяли във фондовете, от които се облагодетелстваха", допълни той.

    Красимир Дачев каза още, че бизнесът приема мярката, само защото е временна.

    Вижте целия разговор във видеото.


    Линк

Назад