Назад

Дуално обучение след навършване на 15 години


  • Trud.bg: Работодатели искат промени в Кодекса на труда заради дуалното обучение


    Българската стопанска камара и Българската търговско-промишлена палата предлагат промени в Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване, които да стимулират и осигурят ефективното прилагане на дуалното обучение, като го направят атрактивно и за обучаемите, и за работодателите. Инициативата на работодателските организации е във връзка с внесения в Народното събрание Законопроект за изменение и допълнение на Закона за професионалното образование и обучение.

    Те настояват да се регламентира изключение за дуалното обучение относно изискването за минимална възраст от 16 години и тя да стане 15.

    Настояват също в КТ да се нормира облекчен режим за администриране на трудовите договори за дуално обучение, подобно на трудовите договори за краткотрайна сезонна селскостопанска работа

    Работодателите искат ставката от 90 на сто от минималната работна заплата, установена за страната, да бъде намалена на 50 на сто, а социално-осигурителните вноски на обучаемите да бъдат поети за сметка на държавния бюджет.


    Линк

  • Труд, 26.07..2018, стр. 15: Дуално обучение след навършване на 15 години


    Дуално обучение в предприятията да може да се прилага за ученици след навършването на 15 години, предлагат от БСК и БТПП по повод внесените в парламента промени в Закона за професионалното обучение. В момента работа може да се започне след навършване на 16 г. Дуалното обучение е практическо обучение на ученици, поради което макар и платено, не е същински трудов ангажимент, тъй като включва обучение чрез изграждане на знания, умения и навици, пише в мотивите на двете организации. Бизнесът предлагат да се въведе облекчен режим за администриране на трудовите договори за дуално обучение, подобно на тези за краткотрайна сезонна селскостопанска работа.
    От БСК и БТПП искат минималното възнаграждение при дуално обучение да бъде намалено от сегашните 90% на 50% от минималната заплата. Мотивите са, че се полага труд от учащи, които нямат достатъчен опит. Работодателят в този процес е ментор, формиращ характерни и волеви качества у работещия, които биха направили обучаемия пълноценен и ценен кадър на пазара на труда, посочват от БСК и БТПП. И предлагат осигуровките на участващите в дуалното обучение ученици да бъдат поети от държавата.


    Линк

Назад