Назад

Създават социална мрежа за българския бизнес


  • Създават социална мрежа за българския бизнес




     
    Емилия КАРАБУЛЕВА
    Проект на електронна продуктова база за бизнеса беше стартиран от Българската търговско-промишлена палата (БТПП). Проектът с работно заглавие "Трейднет" се изпълнява от израелската компания "Полигон груп". В понеделник (26 септември) проектът бе представен на Пловдивския панаир, съобщи Васил Чобанов, специалист по Връзки с обществеността и външни комуникации при БТПП.
    Идеята е интернет портал, който се разработва в момента - EcomGrid (Electronic Commerce Grid), да предоставя среда, в която фирмите да представят продуктите си и да търгуват помежду си. Интернет адресът му ще стане ясен впоследствие. Системата ще съдържа два типа каталози - маркетингов, който ще представя всеки продукт на компанията със снимка и на отделна страница, и поръчков, чрез който партньорите на фирмата ще могат реално да правят поръчки за продукти.
    "Системата представлява социална мрежа за бизнеса", обясни изпълнителният директор на "Полигон груп" Нив Шварц. Той я оприличи на Facebook, насочен към малките и средните предприятия. Шварц обясни, че проектът е ориентиран към малкия бизнес, защото той е в неравностойно положение спрямо големите фирми по отношение на пласирането на стоки.
    Включването в системата се осъществява на три нива. На първото компанията въвежда фирмен и продуктов каталог. На второто образува търговска общност с партньорите си, а на третото започва реално да търгува с тях.
    До момента БТПП е въвела базова информация за 6 475 български компании, членки на палатата. Те са подбрани според критерия актуалност на информацията, заяви директорът на палатата Цветан Симеонов. До края на годината въвеждането на информация за фирми в системата ще е безплатно, а след това ще има някаква такса. Тя ще бъде обвързана със степента на използване на системата. Ако управлявате пет търговски връзки, сумата ще бъде по-малка, отколкото, ако управлявате 10, обясни Шварц. Целта е таксата за участие на фирмите да е ниска.
    Сред ползите и предимствата за българските фирми от включването им в портала са възможностите за пряк достъп до международните пазари и за представяне на реклама на продуктите и услугите без влагане на допълнителни разходи за това. Системата ще осигури условия за директна връзка между фирмите и ще улесни партньорските контакти между тях, обясниха от БТПП.
    От своя страна палатата ще осигури пълно обслужване на фирмите за включването им в портала чрез пакет от услуги, който предвижда въвеждане на данни за фирмен профил от оператор на палатата, описание на продуктите или услугите, както и заснемането им. Специалисти ще извършват измервания в специално оборудвана лаборатория на палатата или на място в предприятието, ще се предоставят данни за вида, начина и габаритите на опаковката. От палатата ще дават консултации по GDSN (глобалната мрежа за синхронизиране на данните) стандарти, което е изключително важно за осъществяване на международната търговия, там могат да се извършват и преводи на информацията на английски език, информираха от БТПП.

    Линк

Назад