Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
През последните 50 години нито една компания в ЕС, основана от нулата, не е достигнала пазарна капитализация над 100 милиарда евро, докато шест американски компании са надхвърлили оценка от 1 трилион евро през същия период.
Този ярък контраст подчертава едно ключово предизвикателство: докато Европа може да се похвали с оживен иновационен пейзаж, със силна научноизследователска продукция, висока патентна активност и амбициозни идеи, нейните стартиращи компании се борят за мащаб. Основна бариера е достъпът до капитал. Европейските стартиращи фирми получават до 70–80% по-малко финансиране от своите партньори в САЩ в рисков капитал, което силно ограничава способността им за мащабиране.
За да преодолее тази празнина и да повиши глобалната конкурентоспособност на Европа, Асоциацията на европейските търговски палати /Eвропалати/ предлага десет стратегически приоритета в последната си позиция за укрепване на екосистемата на стартиращи компании на континента и улесняване на мащабирането на компаниите.
Препоръките включват:
Позицията действа като принос към стратегията на Европейската комисия за стартиращите и разрастващите се предприятия. Предоставя подробни примери, подчертаващи решаващата роля, която търговските и промишлените палати играят в съществуващите центрове за иновации и поддържащи мрежи в целия ЕС, като Enterprise Europe Network и Европейските центрове за цифрови иновации (EDIH).
За да осигури своето място в глобалната надпревара за иновации, сега Европа трябва да превърне тези промени от визия в реалност. Преодоляването на разликата в мащаба ще изисква смела политическа воля и координирани действия между ЕС и държавите-членки. Палатите са готови да служат като ключов фактор в този процес.
Препоръките на Европалати на английски език вижте тук: