Назад

Производители: Зад избора на “Мистър Икономика” стоят корпоративни интереси


  • Бизнесът е възмутен, че търговец получи приза „Мистър Икономика“ в агросектора


     
    Представители на близо десет браншови организации от земеделието и хранително-вкусовата промишленост изразяват недоволството си от връчването на наградата „Мистър Икономика“ за 2011 г. в областта на агросектора на търговската верига „Лидл“, отличена за „принос в развитието на земеделието и храните“.
    На извънредна пресконференция утре представителите на бизнеса ще изразят публично несъгласието си с решението на журито, чиито мотиви, да се предпочете търговска вместо производствена компания, са извънредно необясними, съобщи за Investor.bg Мариана Кукушева, председател на Съвета на браншовите организации към Българската търговско-промишлена палата.
    Колегите от хранителната индустрия и от земеделието са изумени, че търговската верига е предпочетена пред другите две номинации на Димитър Зоров и Иван Ангелов, които като собственци на известните марки млечни и пилешки продукти „Пършевица“ и „Градус“ нееднократно са доказвали, че имат сериозен принос за развитието на сектора, коментира Кукушева.
    Организатор на тазгодишните награди е списание "Новата икономика", като в журито участваха 33-ма бизнесмени. При обявяването на наградите несъгласия бяха изразени и по избора на "Мистър Икономика" за цялостен принос в икономиката, чието отличие тази година беше присъдено на собственика на Корпоративна търговска банка (КТБ).

    Линк

  • Скандал тресе именит наш конкурс


     
    Пореден скандал разтърси конкурса "Мистър Икономика". Този път причината стана наградата връчена на LIDL за особен принос за развитие на родното земеделие.
    Редица браншови организации от сектор земеделие "скочиха" срещу приза, връчен на веригата магазини. Браншовиците се заканиха тази година да не участват в инициативата на в-к Стандарт "Коледата безопасна".
    Отказваме да участваме в балонни мероприятия, посочи Марияна Кукушева, председател на Съвета на браншовите организации към БТПП. Тя поиска да се направи публична ревизия на това кой и как от журито е гласувал така, че престижната награда да бъде връчена на търговска фирма, нямаща нищо общо с развитие на земеделието ни.
    Припомняме, конкурсът "Мистър Икономика" е създаден през 1990 година от издателите на списание "Икономика", които преди година продадоха списанието, както и правото за организиране на конкурса.
    През годините той се утвърди като един от най-престижните, като негови лауреати станаха наистина най-бележитите български икономисти и индустриалци през периода на прехода.
    Наградата е статуетката на Ставри Калинов, създадена специално за конкурса, изобразяваща "Рибаря и златната рибка". 
    Кукушева намери символика във връчването на приза на LIDL. Това може да бъде изтълкувано двояко - кой и как иска да хване българското земеделие като златна рибка и да я подари, подчерта Марияна Кукушева. 
    Тя посочи, че в LIDL не се продават преобладаващо български продукти и призова LIDL да върне наградата.
    Достойно е да получиш награда, но още по-морално е да се държиш европейски, подчерта тя. Допусната е една грешка и ако тази грешка не се отстрани нашето доверие като партньори на българските медии ще бъде сринато, категорична бе Марияна Кукушева.
    Денят след церемонията по награждаването част от самото жури се усъмни и в легитимността на победителя - банкерът Цветан Василев, като според членовете те въобще не са го номинирали.
    Михаил Михайлов от Националния съюз на говедовъдите заяви:"Нашият съюз е обиден, настояваме да се анулират резултатите". Според него трябва да се проведе отново конкурсът и достойният да спечели.
    Браншовиците в земеделието са разговаряли с над 50% от членовете на журито и те им казали, че фирма LIDL не е била сред номинираните и те не са гласували за нея. Затова и земеделците се чувстват употребени.
    Марияна Кукушева предложи, ако от в-к Стандарт не искат да обидят LIDL да въведат категорията "Най-голям рекламодател" и да наградят фирмата.
    Браншовиците са категорични, че много земеделски производители са достойни за приза.
    Срещу наградата на фирма LIDL застанаха и Българска асоциация по хранителна и питейна индустрия /БАХПИ/, Национална асоциация на млекопреработвателите, Национален съюз на говедовъдите, Съюза на птицевъдите, Асоциация на месопреработвателите и др.

    Линк

  • СКАНДАЛ С ПРИЗА МИСТЪР ИКОНОМИКА


     
    Пореден скандал разтърси конкурса "Мистър Икономика".
    Този път причината стана наградата, връчена на LIDL за особен принос за развитие на родното земеделие.
    Редица браншови организации от сектор земеделие скочиха срещу приза, връчен на веригата магазини. Браншовиците се заканиха тази година да не участват в инициативата на в-к Стандарт "Коледата безопасна".
    Отказваме да участваме в балонни мероприятия, посочи Марияна Кукушева, председател на Съвета на браншовите организации към БТПП. Тя поиска да се направи публична ревизия на това кой и как е гласувал от журито, така че престижната награда да бъде връчена на търговска фирма, нямаща нищо общо с развитието на земеделието ни.
    Конкурсът "Мистър Икономика" е създаден през 1990 година от издателите на списание "Икономика", които преди година продадоха списанието, както и правото за организиране на конкурса.
    През годините той се утвърди като един от най-престижните, като негови лауреати станаха наистина най-бележитите български икономисти и индустриалци през периода на прехода.
    Наградата е статуетката на Ставри Калинов, създадена специално за конкурса, изобразяваща "Рибаря и златната рибка".
    Кукушева намери символика във връчването на приза на LIDL. Това може да бъде изтълкувано двояко - кой и как иска да хване българското земеделие като златна рибка и да я подари, подчерта Марияна Кукушева.
    Тя посочи, че в LIDL не се продават преобладаващо български продукти и призова компанията да върне наградата.
    Достойно е да получиш награда, но още по-морално е да се държиш европейски, подчерта тя. Допусната е една грешка и ако тази грешка не се отстрани, нашето доверие към българските медии ще бъде сринато, категорична бе Марияна Кукушева.
    В деня след церемонията по награждаването част от самото жури се усъмни и в легитимността на победителя - банкера Цветан Василев. Според на журито те въобще не са го номинирали.
    Михаил Михайлов от Националния съюз на говедовъдите заяви:"Нашият съюз е обиден, настояваме да се анулират резултатите". Според него конкурсът трябва да се проведе отново и достойният да спечели.
    Браншовиците в земеделието са разговаряли с над 50% от членовете на журито и те са казали, че фирма LIDL не е била сред номинираните и те не са гласували за нея. Затова и земеделците се чувстват употребени.
    Марияна Кукушева предложи, ако от в-к "Стандарт" не искат да обидят LIDL, да въведат категорията "Най-голям рекламодател" и да наградят фирмата.
    Браншовиците са категорични, че много земеделски производители са достойни за приза.
    Срещу наградата на фирма LIDL застанаха и Българска асоциация по хранителна и питейна индустрия /БАХПИ/, Национална асоциация на млекопреработвателите, Национален съюз на говедовъдите, Съюза на птицевъдите, Асоциация на месопреработвателите и др.

    Линк

  • Производители: Зад избора на “Мистър Икономика” стоят корпоративни интереси


     

    Организаторите на конкурса "Мистър Икономика 2011" да оповестят публично по кои критерии и кой номинира победителите. Това поискаха производители от над десет браншови организации в земеделието, животновъдството и производството на храни.
    Обединени те оспорват приза в раздела "За принос в развитието на земеделието и храните". Те зададоха въпроса "Защо наградата "Мистър Икономика" в категорията е дадена на фирма, нямаща нищо общо с българското земеделие". "Разговаряли сме с над 50% от членовете на журито и се оказа, че никой от тези хора не е номинирал наградените", каза Мариана Кукушева, председател на федерацията на хлебопроизводителите и на Съвета на браншовите организации.
    Зад протеста са Българската асоциация по хранителна и питейна индустрия, асоциацията на млекопреработвателите, съюзите на говедовъдите, овцевъдите, птицевъдите, асоциацията на месопреработвателите, лозаро-винарската камара, преработвителите на плодове и зеленчуци, както и пчеларският съюз.
    Всички те са категорични, че трябва да се осветли кой как е гласувал от 33-членното жури на конкурса. Според тях изборът няма нищо общо с българското земеделие, защото лауреатът предлага най-малко български храни. Браншовиците са убедени, че зад избора на наградените стоят корпоративни, а не обществени интереси. Затова те настояват призът в този раздел да се преразгледа.
    Медийната група на в. "Стандарт" и списание "Нова икономика" си позволиха да употребят и държавната власт, като ангажираха министри от правителството да връчват наградите, каза още Кукушева. Ние също сме потребители на медиите, те са част от нас, затова не сме съгласни с начина, по който се провежда конкурсът, категорични са браншовиците.
    Преди дни възникнаха съмнения и за голямата награда в конкурса. Присъждането на титлата за цялостен принос към икономиката на Цветан Василев, мажоритарен собственик на Корпоративна банка, предизвика смут в редиците на бизнеса. Членове на журито заподозряха, че изборът е нагласен. "Не съм чул някой да е гласувал за Цветан Василев. Ако няма скрито-покрито, да публикуват кой го е номинирал и кой как е гласувал", настоя членът на журито Георги Ангелов от "Отворено общество". Медийни публикации пък определят Цветан Василев като истинския собственик на в. "Стандарт", в чиято група е сп. "Нова икономика". Двете медии организират конкурса, а председател на журито бе главната редакторка на вестника Славка Бозукова.
    Още по-големи съмнения в честността на конкурса събуди фактът, че награда за принос в развитието на услугите и търговията получи и Данчо Данчев - изпълнителен директор на застрахователната копания "Виктория", която е от групата на Цветан Василев.
    След възникналите съмнения за приза на Цветан Василев и честността на конкурса, "24 часа" потърси за коментар изпълнителния директор на списание "Нова икономика" Боян Томов (какво заяви той, виж долу. (24часа)
    Боян Томов: При писмено съгласие отваряме анкетите
    - Г-н Томов, от членове на журито на "Мистър Икономика" се чуха предложения да бъдат отворени номинациите, за да няма съмнения. Ще го направите ли?
    - Единственото нещо, което бих казал като позиция на организаторите е, че в журито няма случайни хора. И ако някой твърди, че на тези хора би могло да се повлияе, много ги подценява. Ако някой от членовете на журито иска да бъде отворена неговата анкета, да даде писмено съгласие и няма проблем. Но не можем да разиграваме голяма част от бизнес елита в някакви вражди.
    - Бихте ги оповестили само при писмено съгласие на всеки един член на журито поотделно?
    - Абсолютно. Те не са някаква тайна, това не е да е седнал някой на бридж и да е спечелил. Не знам защо някой подценява толкова сериозни хора.
    - Появиха се съмнения около номинацията и наградата на г-н Цветан Василев, затова е искането на някои членове на журито да се отворят анкетите.
    - Не искам да коментирам съмненията, да не забравяме, че 33-ма са гласували.
    Бих се притеснил, ако резултатите са манипулирани. 16 гласа има за "Мистър Икономика 2011 година" за г-н Цветан Василев. Единственото нещо, което ме притеснява, е, че се навлиза в личностни войни, които опорочават едно такова начинание.
    Не знам кой го прави, но днес (вчера - бел.ред.) прочетох в "24 часа", че г-н Ангелов не е гласувал в тази категория (за цялостен принос - бел. ред.), а не е вярно. Ако той е съгласен и подпише документ, веднага съм готов да отворя неговата анкета. Днес (вчера - бел. ред.) единственото нещо, за което разговаряхме, е как да не създадем неудобство на хората, които участваха в това начинание.
    И стигнахме до заключението - за честта на конкурса и от уважение към българските читатели и българската преса сме готови да отворим анкетите при писмено съгласие на участниците в журито без никакъв проблем. Най-важното е, че спим спокойно и аз, и целият екип. Защото по време на зверска финансово-икономическа криза направихме тези номинации, българският бизнес го заслужава.

    Линк

Назад