Назад

Над 40% от работодателите планират бонуси за Великден, сочи анкета сред бизнеса


  • Над 40% от работодателите планират бонуси за Великден, сочи анкета сред бизнеса

     
    Общо 42% от работодателите планират материални стимули за служителите си за Великден, въпреки че само 21% от фирмите отбелязват, че секторът, в който работят, бележи ръст. Това показва експресно анкетно проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) сред нейни членове.
    Спрямо миналата година делът на фирмите, които искат да насърчат служителите си, намалява с 2,1 процентни пункта (през 2011 г. те са били 44%).
    Основната част от мениджърите, които ще изплащат бонуси (или 78%), предвиждат премиите да бъдат в парично изражение, а 11 на сто ще дадат ваучери за храна.
    През 2012 г. с близо 4% се увеличава делът на работодателите, които предпочитат паричните премии. Със същия процент нараства и делът на фирмите, които ще раздаватт ваучери.
    Останалите 11% от анкетираните не са посочили под каква форма ще отпускат бонусите, сочат резултатите от проучването.
    Повече от половината от запитаните работодатели (58%) съобщават, че икономическото им състояние не позволява да стимулират заетите лица с допълнителни средства за Великден. От тях 39% са отговорили, че фирмата им е в затруднено финансово положение, 35% казват, че бонуси се дават за положен труд и постигнати по-високи резултати, а 26% не са изразили мнение.
    Половината от запитаните информират, че средният размер на материалното стимулиране, който предвиждат, е до 100 лв. Около 33% от работодателите заделят над 200 лв. за служителите си, а 11% ще изплатят между 100 и 200 лв. бонуси. Други 6% не са посочили размер на премията.
    Близо 51 процента от компаниите определят сегашното развитие в сектора, в който работят, като „застой“, като спрямо миналата година техният дял нараства с 12 процентни пункта (39% през 2011 г.)
    През 2012 г. 21% от фирмите са отбелязали, че браншът им е в процес на растеж, при 35% за миналата година. Делът на фирмите, при които има спад в сектора, достига 28%, като спрямо 2011 г. той се увеличава с 2 процентни пункта (26% през 2011 г.)

    Линк

  • Без великденски бонус за повечето българи

     
    Повечето работещи у нас няма да получат великденски бонуси. 42% от работодателите планират да дадат празнични премии на служителите си през април, което е намаление с 2,1 процентни пункта в сравнение с миналата година. Това показва експресно анкетно проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), извършено по поръчка на bTV.
    Премиите вече зависят не от добрата работа на служителите, а до голяма степен от финансовото състояние на фирмата. 10% са компаниите, чиито бизнес е останал в застой през изминалата година и затова не могат да си позволят бонуси. Увеличават се и тези, които дори бележат спад. Броят на фирмите, които ще раздават премии намалява и заради факта, че работодателите вече предпочитат да не делят служителите си на добри и лоши.
    Очаква се бонусите да бъдат символични - предимно малки суми пари или ваучери. Основната част от мениджърите, които възнамеряват да изплащат бонуси (или 78%), предвиждат премиите да бъдат в парично изражение, а 11 на сто ще дадат ваучери за храна.
    Решението на някой работодател да спести пари от премии обаче може да му излезе по-скъпо в бъдеще. Според редица икономически анализатори предстоят големи размествания във всички сектори, при които силните фирми ще се опитат да дръпнат най-добрите кадри на конкурентите си.
    Поне половината от работодателите, които сега няма да раздадат великденски бонуси искат да направят това за Коледа.
    Цялото проучване можете да видите ТУК

    Линк

Назад