Назад

Българското вино има потенциал за индийския пазар


  • Българското вино превзема индийския пазар



    Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.
     
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че палатата обръща специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския.
     
    В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
     
    Инж.Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия. Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос.
     
    Градовете, в които е по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.
     
    В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.
     
    Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма „Промоция в трети страни" да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.
     
    Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност 10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават 2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра. Въпреки това не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар и не е готов да изрази своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците ( които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.
     
    БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране”, който бе проведен на 23 февруари 2012 г.

    Линк

  • Българското вино превзема индийския пазар

     

    Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions  и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.
     
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че палатата обръща специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския.
    В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
    Инж.Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия. Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос.
    Градовете, в които е по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.
    В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.
    Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и  с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма  „Промоция в трети страни" да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.
     
    Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност  10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават  2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра. Въпреки това  не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар  и не е готов да изрази  своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците ( които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната  инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.
     
    БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране”, който бе проведен на 23 февруари 2012 г.

    Линк

  • Българското вино има потенциал за индийския пазар

     

    Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.
    В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
    Инж.Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия. Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос.
    Градовете, които е по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.
    В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.
    Пазара на вино в Индия - Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност 10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават 2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра. Въпреки това не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар и не е готов да изрази своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците ( които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.

    Линк

  • Българското вино - предпочитано и в Индия

     

    На 23 февруари 2012 г. БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране”. Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions  и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов обрна специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския. В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи български винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.
    В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.
    Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и  с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма  „Промоция в трети страни” да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.
    Инж. Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България  представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия. Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос.
    градовете,  които е по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели.
    Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 г. са продадени вина на стойност  10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009 г., прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 г. Като обем на индийския винен пазар се продават  2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра. Въпреки това  не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар  и не е готов да изрази своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците (които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната  инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10-та в света по консумация на вино в световен мащаб.

    Линк

  • Българското вино има потенциал за индийския пазар

     
    Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions  и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар, съобщиха от БТПП.
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че палатата обръща специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския.
    В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
    Инж.Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България  представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия. Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос.
    Градовете,  които е по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Мумбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.
    В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.
    Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и  с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма  „Промоция в трети страни” да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.
    Пазара на вино в Индия - Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност  10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават  2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра. Въпреки това  не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар  и не е готов да изрази  своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците ( които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната  инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.

    Линк

  • Българското вино има потенциал за индийския пазар

     
    БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар - възможности, перспективи, финансиране". Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че палатата обръща специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския.В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
    Инж.Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия. Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос.Градовете, които е по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита - до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма „Промоция в трети страни" да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.
    Пазара на вино в Индия - Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност 10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават 2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра. Въпреки това не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар и не е готов да изрази своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците ( които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.

    Линк

  • Родното вино с потенциал за индийския пазар

     
    БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар – възможности, перспективи, финансиране”, който бе проведен на 23 февруари 2012 г. Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions  и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че палатата обръща специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския.
    В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
    Инж. Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България  представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия.
    Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос.
    Градовете, в които е по-развита винената култура, са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели. Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита – до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.
    В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.
    Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и  с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма  „Промоция в трети страни” да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.
    Индийският пазар е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност  10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават  2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра.Въпреки това  не трябва да се пренебрегва факта, че индийския пазар е труден пазар  и не е готов да изрази  своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците ( които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна напотребителите относно виното и трудната  инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.

    Линк

  • Българското вино има потенциал за индийския пазар

     

    БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар - възможности, перспективи, финансиране". Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия, за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов откри събитието като сподели, че палатата обръща специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския. В събитието взеха участие представители на 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари.
    Инж.Галина Нифору, консултант от компания Оинорама, съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия.
    Страната с най-голямата пазарна икономика в света има 1,1 млрд. жители, сред които 150 млн. средна класа, която е активна и консумира вино. Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос. Градовете, които е по-развита винената култура са столицата Ню Делхи, Момбай, Бангалор. Виното се приема като семеен продукт. Консумира се по повод, със семейството и приятели.
    Бяха представени специфични характеристики на местния пазар, сред които изключително високи вносни мита - до 150%, специална система за дистрибуция и т.н.В събитието взеха участие водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор г-н Бишън Кумар.Развитието на експортните пазари трябва да е приоритетна цел за българските винопроизводители и с помощта на третата мярка на лозаро-винарската програма „Промоция в трети страни" да успеят да наложат вината на България в атрактивни нови пазари като Китай, Индия и Бразилия.
    Индийският пазар на вино е един от най-големите в света. През 2010 са продадени вина на стойност 10 млрд. евро с ръст от 11,7% в сравнение с 2009, прогнозите са този ръст да достигне 16 милиарда евро до 2014 година. Като обем на индийския винен пазар се продават 2.5 млрд. литра през 2009 г. През 2014 тази цифра вече ще е 3,7 млрд. литра.
    Въпреки това не трябва да се пренебрегва факта, че индийският пазар е труден пазар и не е готов да изрази своя пълен потенциал. Една от причините е нивото на данъците (които за вината от ЕС се очаква да отпаднат през 2012 година), липса на познания от страна на потребителите относно виното и трудната инфраструктура. Въпреки това консумацията в страната продължава да расте и Индия е 10 страна консуматор на вино в световен мащаб.

    Линк

  • Индия - потенциален пазар за българското вино?

     

    Индийският пазар крие огромни възможности за българските производители на вино. Работата на него обаче изисква познание за местните специфики. Това стана ясно на форум в БТПП, организиран от Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Индия и България, Oinorama Wine consulting & Business solutions и палатата. На него участваха 20 малки и големи винарски изби, които имат интерес към азиатските пазари. Присъстваха водещи индийски вносители и дистрибутори на вино, както и екип на най-реномираното индийско винено списание SPIRITZ, воден от главния редактор Бишън Кумар.
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов коментира, че палатата обръща специално внимание на сектора на винопроизводството, който освен че се развива добре благодарение на дългогодишния български опит, има перспективи за реализация на нововъзникващи пазари, какъвто е индийския. Инж. Галина Нифору, консултант от компания "Оинорама", съвместно с Муралидар Нирадж Кумар, председател на Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Индия и България представиха състоянието на пазара на вина в България, какви са възможностите и перспективите за износ на български вина в Индия.
    Напомнени бяха възможностите на третата мярка на лозаро-винарската програма  "Промоция в трети страни" за налагане на българските вина на пазари като Китай, Индия и Бразилия.

    Линк

  • Българското вино има потенциал за индийския пазар

     
    Очаква се до края на 2012 г. консумацията на вино в Индия да достигне 14,7 млн. литра, като 70% от тях са вина, местно производство, а 30% са внос
    БТПП бе домакин на форум „Българското вино на индийския пазар - възможности, перспективи, финансиране“. Сдружението за развитие на бизнес и културни отношения между Република Индия и Република България, съвместно с OINORAMA Wine consulting & Business solutions и Българската Търговско-Промишлена Палата обединиха усилия, за да запознаят българските винопроизводители с възможностите, които предлага индийския винен пазар.

    Линк

Назад