Назад

Българските фирми търсят чуждестранни партньори за износ


  • Посоки, 07.07.2018, стр. 5: Българските фирми търсят чуждестранни партньори за износ


    Българските фирми търсят възможности за разширяване на дейността си в чужбина. Намерението за износ на български стоки зад граница е водещ мотив за разширяване на дейността им в чужбина - при 80% от анкетираните. Същевременно 34% от фирмите търсят чуждестранен партньор, с който да направят съвместна инвестиция в България.
    Това показват данните от проведено допитване сред членовете на Българската търговско-промишлена палата (БТПП). За една четвърт от фирмите интересите им за икономическо сътрудничество в чужбина са насочени към внос на стоки, които да продават на нашия пазар. Все още малко фирми от България мислят да инвестират в чужбина - само 12% имат намерения да търсят контакти за бъдещата инвестиция извън пределите на страната.
    Германия, Русия, САЩ, Италия и Китай са водещите държави, към които най-много предприемачи проявяват интерес за икономическо сътрудничество и бизнеспътувания през 2017 година. Румъния, Гърция и Сърбия също се нареждат сред предпочитаните страни за делови визити в чужбина, показват резултатите от допитването на БТПП.
    За поредна година Германия се затвърждава като дестинацията, към която българският бизнес има най-голям интерес за бизнесконтакти. Спрямо предходните проучвания, осъществени от БТПП, проличава нарастващ интерес към възможностите за сътрудничество със САЩ, Русия, Китай и Индия и спад към намерения за бизнесвизити в Турция.
    Производството на хранителни продукти, машиностроенето, строителството, химическата индустрия и текстилният бранш са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнеспартньори от други държави.


    Линк

Назад