Назад

Правят контрапротест срещу изтеглянето на проекта за Българска автомобилна камара


  • Dnevnik.bg: Превозвачи насрочиха протест срещу оттеглянето на проекта за автомобилната камара


    Представители на превозвачите обявиха голям протест в цялата страна, ако бъде оттеглен законопроектът, с който се предлага създаването на автомобилна камара. Те обявиха, че участниците в днешния протест, които бяха приети и от премиера Бойко Борисов, представляват 0.05% от бранша. Освен това в началото подкрепяли създаването на камарата, а после се обявили против, защото не искали да работят по правилата. Позицията бе изразена на пресконференция от председателите на Съюза на международните превозвачи, Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България. Организациите напомниха, че са заявили протест, ако проектът бъде оттеглен, още миналата седмица на заседание на транспортната комисия в Народното събрание.

     

    Кой протестира

     

    Изпълнителният директор на КРИБ Евгений Иванов обясни, че спорният законопроект се готви от 2 г., в последната една от които, обсъждания се правят с домакинството на конфедерацията като са участвали представители на всички браншови организации и всички те са обявили подкрепата си. Имало само забележка да има отделна камара за автобусния транспорт като по-специфичен от товарния. Според него днешните протестиращи са най-големите нарушители - и като превозвачи, и като длъжници на хазната. Стотина-двеста автобуса налагат смазващ рекет върху останалите 13-14 хил.

     

    Илиян Филипов, председател на БАСАТ, обясни, че общо 1446 фирми имат лиценз за автобусен превоз, като само 128 от тях членуват в сдружения, а в протеста са представени едва 6 фирми. От страна на 12 500 товарни превозвачи с лиценз с 65 хил. автомобила в протеста били представени 8 товарни автомобила от 2 фирми.

     

    На пресконференцията поименно бяха назовани като организиращи и участващи в протеста "Юнион Ивкони", "Етап" и "Витоша експрес".

     

    Според него истинската цел на протеста е участниците в него да се легитимират от името на бранша. Обясни нужда от автомобилна камара заради факта, че в момента равен глас имали сдружения с 5 членове и такива с по 1400. Допълни, че в началото всички подкрепяли камарата, а сега са против, защото явно се страхуват от записаното в проекта.

     

    Бивш депутат дирижирал протеста

     

    Участниците в пресконференцията единодушно назоваха бившия депутат от ГЕРБ Ивайло Константинов като човекът, който подклажда протеста и манипулира другите фирми, като обяснява, че идва от обяд с Цветан Цветанов или друг високопоставен политик. В момента Константинов ръководи бизнеса на "Юнион Ивкони". Това беше и мотивът да напусне депутатското място през декември 2017 г.

     

    Галя Топалова (председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ) и президент на компаниите за автобусни превози "Етап-Адрес" и "Груп плюс") и Ивайло Константинов, който участвал в дискусиите по проекта в КРИБ, лично взеха решение да има такава камара, а сега са първите против. Бизнесът в България е в такава ситуация благодарение на такива хора. Това са паразитите в обществото на транспорта, обяви Васил Пиронков, представляващ Национално сдружение на автобусните превозвачи.

     

    Една уникална манипулация

     

    Христо Христов, председател на Комитета по транспорт и логистика към КРИБ обяви протеста като уникална манипулация и безпрецедентен рекет, организиран от 4 инициатори и 4 техни сподвижници, които представлявали. 0.05% от всички компании и 0.01% са превозните средства. Изказа предположение, че премиерът ще поиска да се запознае и с тези аргументи, тъй като за срещата при него участниците в днешната пресконференция разбрали от медиите.

     

    В емоционално изказване Васил Пиронков от националното сдружение на автобусните превозвачи разказа, че е единственият легитимен негов председател, след като при негово пътуване в чужбина от поста са се възползвали трима души с фалшиви пълномощни. Той посочи, че ако протестиращите твърдят, че проектът е лобистки, то това са хората, които с лобизъм се добирали до маршрутите, които обслужват. Според него двигателите на протеста са взели на много хора бизнеса и сега се опасяват, че с така изготвения проект няма да бъдат избрани в управата на бъдещата камара, нито ще могат да диктуват политиката в сектора.

     

    Миролюб Столарски, член на Управителния съвет на Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт, допълни, че автобусни превозвачи печелили търгове за маршрути, като предлагали двойно по-ниска цена от тази, на която в крайна сметка продавали билетите, като втората част от цената формулирали като такса. На въпрос защо браншът не е сезирал прокуратурата, той посочи, че го направил, но заключението било, че въпросът е в компетентността на съответния зам.-кмет по транспорта.


    Линк

  • News.bg: Готвят и контрапротест - за Автомобилната камара


    На 4 юли ще има мащабен протест на превозвачите, които искат Автомобилна камара. Над 3000 камиона в страната ще защитят създаването на камара. Това заяви Илиян Филипов в отговор на въпрос на News.bg, след като стана ясно, че премиерът Бойко Борисов разпореди изтегляне на Закона за автомобилна камара.

    Превозвачите, които искаха автомобилна камара, са разочаровани от разделението в бранша и от натиска върху Народното събрание да се изтегли закон, който щял да обедини сектора. Неверни и манипулативни тези били внушени в обществото. Евгени Иванов от КРИБ посочи, че организацията иска обединение и антикорупция. Според него саморегулацията е добро нещо. Този закон се готви почти две години, изтъкна той.

    Днес протестиращите също участвали в дискусиите. Били "за" създаването на такава камара. Протестирали всъщност най-големите нарушители, обясни Иванов. Те рекетират държава, рекетират българското общество, рекетират парламента, убеден е той. Светът ни подкрепя, каза Иванов. Преговори трябвало да се водят в Народното събрание.

    Председателят на БАСАТ Илиян Филипов посочи, че 1446 фирми имат лиценз за превозвачи. Малко над 100 членуват в браншова организация. Има нужда от една легитимна браншова камара, убеден е той. Кой се страхува от правилата, пита Филипов.

    Васил Пиронков пък заяви, че именно лобистите протестирали. Това са паразити, ядосан е той. Трябвало да има етичен кодекс за превозвачите.

    Христо Христов от КРИБ и собственик на транспортна фирма също смята, че изпълнителната и законодателна власт са рекетирани. С манипулативни аргументи са убедили премиера Бойко Борисов. Те се надяват той да чуе и тяхната гледна точка.

    Припомняме, днес се състоя вторият голям протест на превозвачи, които въстанаха срещу налагането със закон на Автомобилна камара. Проектозаконът не беше посрещнат добре и от три работодателски организации - АИКБ, БСК и БТПП. От четирите организации законопроектът се подкрепя от КРИБ. 

    По време на днешния протест се състоя и среща между представители на бранша и министър-председателя Бойко Борисов, след което бе обявено, че законопроектът ще бъде изтеглен, а превозвачите временно ще спрат с протестите. 

     


    Линк

  • News.bg: Борисов нареди Законът за автомобилната камара да се изтегли


    Превозвачите спират протестите си. Това стана ясно след среща на техни представители и премиера Бойко Борисов. Мотив за спиране на протестите им са очакваните действия в парламента. 

    По нареждане на премиера Бойко Борисов се очаква депутатът от ГЕРБ Станислав Иванов, който е вносител на Законопроекта за Българска автомобилна камара да оттегли предложения Закон, заяви Борисов, цитиран от БГНЕС.

    По думите му ДАИ не може да контролира ефективно транспорта и отговорността трябва да отиде в КАТ.

    "Разпоредил съм на Станислав да изтегли закона за създаването на Българска автомобилна камара. Договорил съм се с колегите и в спокойна обстановка някои от правилните неща да видим дали със закон или със сега действащите закони, наредби, да се поправят", каза Борисов след среща с превозвачите в Министерски съвет.

    "За мое съжаление пак нещата дойдоха до този кабинет, въпреки усилията ми да се решават по министерствата", допълни той.

    Борисов коментира и желанието си за намаляване на дела на сивата икономика в транспортния бранш. "Сивият сектор да се извади от ситуацията. Предстои пакет номер 2, изключително важен за целия бранш - и там ни трябва единството на бранша. Секторът трябва да бъде успокоен и дисциплиниран", подчерта Борисов.

    Борисов акцентира, че за обсъждането на пакет №2 му трябва единство на парламентарните групи на евродепутатите на Европейския парламент. Предстои тежка битка, но след 1 юли рязко ще намалеят възможностите. Трябва ни единство - никакви спорове и отнемане на енергия. "Изключително съм недоволен с прокарваната линия, че МТ трябва да има съвещателен глас. Принципалът и отговорникът за този сектор е министърът на транспорта. Лицензите се издават от ДАИ. Ако вие направите някаква камера (камара - б.р.) - двустепенна или двукамерна - предложете го вие, да разделиме камионите от рейсовете. А вече като общо да давате предложения и да ни помагате. Това е смисълът и целта на всеки един закон, който ГЕРБ може да подкрепя", заяви премиерът Бойко Борисов.

    Той побърза да каже, че през годините се е видяло, че ДАИ не може да контролира ефективно транспорта и за това отговорността трябва да отиде към КАТ. "Седнете, изговорете го, наложете го - и за тях е добре така да бъде. Изтегляте законопроекта, сядате в спокойна обстановка всички страни", препоръча премиерът.

    Според премиера, законопроектът имал само една цел - транспортният бизнес да има камара, която да съдейства в работата на сектора и да бъде връзка между бранша и транспортното министерство. "От това, което разбирам впоследствие сега, има детайли, които притесняват", каза Борисов.

    Той призова за единство в транспортния бранш и разкритикува идеята в законопроекта Министерство на транспорта да има само съвещателен глас при лицензирането на фирмите. "Първо - аз не бих го допуснал. Принципал и отговорник за сектора е министърът на транспорта", аргументира се премиерът.

    "Изтегляте законопроекта, сядате в спокойна обстановка всички заинтересовани страни и го довеждате дотам, че секторът да бъде успокоен и дисциплиниран. Защото когато стане катастрофа с автобус или ТИР, всички медии са там. Вдига се огромен шум и те казват: "Държавата не контролира". Направете така, че контролът да е на 100% ефективен, без да има никаква лобистка линия, по която да ни упрекват", заяви премиерът.

    След срещата Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопански инициативи обяви, че ще работят за ограничаване на сивия сектор. "Ние ще продължим да работим в посока на спиране на нерегламентирания превоз. От години настояваме той да бъде регламентиран. Знаете, че имаме предложения, които сме правили как да бъде регулиран сектора, ще ги правим и за в бъдеще", подчерта Милтенова.

    Припомняме, от рано сутринта в понеделник в столицата над 700 автобуса са паркирани по бул. "Цариградско шосе". 
    Два лъча протестни шествия се насочиха към Централната автогара. Повод за недоволството на бранша е внесения законопроект за Българска автомобилна камара.

    Първата реакция срещу внесения в парламента документ от депутата от ГЕРБ Станислав Иванов, станал известен от изборите през 2011 г., бе в началото на месеца.

    Превозвачите се заканиха още на 14 юни, че ако не бъдат чути и законопроектът за Автомобилната камара не бъде изтеглен, започват безсрочни протестни действия. Срещу законопроекта се обявиха и от Асоциацията на индустриалния капитал в България, Българската стопанска камара и Българската търговско-промишлена палата.

    Протестът е под надслов "Обединени срещу приватизацията на бранша". Следващият голям протест е планиран за 28 юни.


    Линк

  • Investor.bg: Превозвачи заплашиха с контрапротест в защита на автомобилната камара


    Превозвачи заплашиха с контрапротест в защита на автомобилната камара

    Мащабен национален контрапротест на 4 юли с искане законът за  Българска автомобилна камара да се върне за разглеждане от Народното събрание ще организират браншови организации. Това обявиха ръководителите на Съюза на международните превозвачи (СМП), Българската асоциация на сдружениятав автомобилния транспорт (БАСАТ) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), предаде БТА.

    Припомняме, че ГЕРБ внесоха проектозакон за създаването на  Българска автомобилна камара. Това предизвика отпор и протест сред няколко организации на превозвачи, които бяха подкрепени от БСК, АИКБ и БТПП. Днес противниците на камарата се срещнаха с премиера Бойко Борисов, който им обеща изтегляне на спорния законопроект. 

    Защитниците на камарата обаче категорично настояват за създаването й. „Малкото протестиращи днес фирми са обединени от лобистки интереси и извършват уникална манипулация и безпрецедентен рекет“, обяви Васил Пиронков от Национално сдружение на автобусните превозвачи.

    Според браншовите организации чрез създаването на независим компетентен орган ще стане възможно обединението на автомобилния сектор.

    Председателят на БАСАТ Илиян Филипов заяви, че срещу камарата са против „няколко сдружения с малка членска маса“.

    По данни към 15 юни т. г. в България са лицензирани 1446 фирми за автобусни превози, а в различни браншови сдружения членуват не повече от една десета или около 128 фирми, уточни той. Твърдението, че почти 100% от автобусния бранш са срещу проектозакона, е манипулация на общественото мнение, посочи Филипов.

    Според него протестиращите фирми са четири и се притесняват от саморегулация и правила в бранша. Той вижда и опити за разпалване на партийни битки.

    Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи (СМП), също каза, че проектозаконът е единственият начин браншът да бъде истински обединен и се обяви за конструктивни разговори по него.

    СМП ще внесе в транспортната комисия на НС предложения за промяна на текстове. Ще предложим в състава на обединената камара да работят две специализирани секции - съответно "Автомобилен транспорт" и "Автобусен транспорт", каза още Траков. Други конкретни предложения на сдружението са да отпадне задължителното членство, лицензионните процедури да са еднозначно в правомощията на държавата, а камарата да представлява бранша при промени на лицензионните режими и условия.

    Траков обяви за неверни твърденията, че малките фирми ще са потърпевши и дискриминирани от големите. При създаването на камарата всеки има право на един глас, независимо колко голяма фирма ръководи, посочи той.

    Сдруженията в защита на Камарата са категорични, че няма да позволят на малцина протестиращи да провалят проект за обединение, който се обсъжда от няколко години. Всички автобуси и камиони на подкрепящите ще се движат с надпис "ЗА КАМАРАТА", съобщи Илиян Филипов.

    Противниците на проектозакона са от Национално сдружение на българските превозвачи, Камара на автомобилните превозвачи в България, Корпорация на автомобилните превозвачи в България, Национален съюз на превозвачите, Браншови съюз за стопанска инициатива, Съюз на организациите в автомобилния транспорт,  Национално сдружение на автобусните превозвачи, Българска автотранспортна асоциация, Национална транспортна камара, Съюз за иновации в автомобилните превози, Асоциация за безопасност и култура в автомобилните превози и Сдружение на превозвачите за подготовка и квалификация в автомобилния транспорт.

     


    Линк

  • Trafficnews.bg: Големите превозвачи излизат на контрапротест след изтеглянето на закона за автомобилната камара


    Едва четири фирми саботират нужните регулации в сектора, смятат браншовите организации

    Едва четири фирми стоят зад протестите срещу създаването на Българска автомобилна камара, обявиха днес на пресконференция редица браншови организации. Те готвят ащабен национален контрапротест на 4 юли с искане законът за  Българска автомобилна камара да се върне за разглеждане от Народното събрание. На брифинга бяха ръководителите на един от най-големите браншови организации в България  -  Съюза на международните превозвачи (СМП), Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).

    Припомняме, че ГЕРБ внесоха проектозакон за създаването на  Българска автомобилна камара. Това предизвика отпор и протест сред няколко организации на превозвачи, които бяха подкрепени от БСК, АИКБ и БТПП. Днес противниците на камарата се срещнаха с премиера Бойко Борисов, който им обеща изтегляне на спорния законопроект. 

    Защитниците на камарата обаче категорично настояват за създаването й.

    „Малкото протестиращи днес фирми са обединени от лобистки интереси и извършват уникална манипулация и безпрецедентен рекет“, обяви Васил Пиронков от Национално сдружение на автобусните превозвачи.

    Според браншовите организации чрез създаването на независим компетентен орган ще стане възможно обединението на автомобилния сектор.

    Председателят на БАСАТ Илиян Филипов заяви, че срещу камарата са против „няколко сдружения с малка членска маса“.

    По данни към 15 юни т. г. в България са лицензирани 1446 фирми за автобусни превози, а в различни браншови сдружения членуват не повече от една десета или около 128 фирми, уточни той. Твърдението, че почти 100% от автобусния бранш са срещу проектозакона, е манипулация на общественото мнение, посочи Филипов.

    Според него протестиращите фирми са четири и се притесняват от саморегулация и правила в бранша. Той вижда и опити за разпалване на партийни битки.

    Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи (СМП), също каза, че проектозаконът е единственият начин браншът да бъде истински обединен и се обяви за конструктивни разговори по него.

    СМП ще внесе в транспортната комисия на НС предложения за промяна на текстове. Ще предложим в състава на обединената камара да работят две специализирани секции - съответно "Автомобилен транспорт" и "Автобусен транспорт", каза още Траков. Други конкретни предложения на сдружението са да отпадне задължителното членство, лицензионните процедури да са еднозначно в правомощията на държавата, а камарата да представлява бранша при промени на лицензионните режими и условия.

    Траков обяви за неверни твърденията, че малките фирми ще са потърпевши и дискриминирани от големите. При създаването на камарата всеки има право на един глас, независимо колко голяма фирма ръководи, посочи той.

    Сдруженията в защита на Камарата са категорични, че няма да позволят на малцина протестиращи да провалят проект за обединение, който се обсъжда от няколко години. Всички автобуси и камиони на подкрепящите ще се движат с надпис "ЗА КАМАРАТА", съобщи Илиян Филипов.

     

    Линк

  • Iconomist.bg: Правят контрапротест срещу изтеглянето на проекта за Българска автомобилна камара


    Национален контрапротест на 4 юли с искане законът за Българска автомобилна камара да се върне за разглеждане от Народното събрание ще организират браншови организации. Това обявиха ръководителите на Съюза на международните превозвачи (СМП), Българската асоциация на сдружениятав автомобилния транспорт (БАСАТ) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), предаде БТА.

    Внесеният от ГЕРБ проектозакон за създаването на Българска автомобилна камара, предизвика отпор и протест сред няколко организации на превозвачи, които бяха подкрепени от БСК, АИКБ и БТПП. Днес противниците на камарата се срещнаха с премиера Бойко Борисов, който им обеща изтегляне на спорния законопроект.

    Привържениците на камарата обаче категорично настояват за създаването й. „Малкото протестиращи днес фирми са обединени от лобистки интереси и извършват уникална манипулация и безпрецедентен рекет“, обяви Васил Пиронков от Национално сдружение на автобусните превозвачи.

    Според браншовите организации чрез създаването на независим компетентен орган ще стане възможно обединението на автомобилния сектор.

    Председателят на БАСАТ Илиян Филипов заяви, че срещу камарата са против „няколко сдружения с малка членска маса“.

    По данни към 15 юни т. г. в България са лицензирани 1446 фирми за автобусни превози, а в различни браншови сдружения членуват не повече от една десета или около 128 фирми, уточни той. Твърдението, че почти 100% от автобусния бранш са срещу проектозакона, е манипулация на общественото мнение, посочи Филипов.

    Според него протестиращите фирми са четири и се притесняват от саморегулация и правила в бранша. Той вижда и опити за разпалване на партийни битки.

    Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи (СМП), също каза, че проектозаконът е единственият начин браншът да бъде истински обединен и се обяви за конструктивни разговори по него.

    СМП ще внесе в транспортната комисия на НС предложения за промяна на текстове. Ще предложим в състава на обединената камара да работят две специализирани секции – съответно „Автомобилен транспорт“ и „Автобусен транспорт“, каза още Траков. Други конкретни предложения на сдружението са да отпадне задължителното членство, лицензионните процедури да са еднозначно в правомощията на държавата, а камарата да представлява бранша при промени на лицензионните режими и условия.

    Траков обяви за неверни твърденията, че малките фирми ще са потърпевши и дискриминирани от големите. При създаването на камарата всеки има право на един глас, независимо колко голяма фирма ръководи, посочи той.

    Сдруженията в защита на Камарата са категорични, че няма да позволят на малцина протестиращи да провалят проект за обединение, който се обсъжда от няколко години. Всички автобуси и камиони на подкрепящите ще се движат с надпис „ЗА КАМАРАТА“, съобщи Илиян Филипов.

    Противниците на проектозакона са от Национално сдружение на българските превозвачи, Камара на автомобилните превозвачи в България, Корпорация на автомобилните превозвачи в България, Национален съюз на превозвачите, Браншови съюз за стопанска инициатива, Съюз на организациите в автомобилния транспорт, Национално сдружение на автобусните превозвачи, Българска автотранспортна асоциация, Национална транспортна камара, Съюз за иновации в автомобилните превози, Асоциация за безопасност и култура в автомобилните превози и Сдружение на превозвачите за подготовка и квалификация в автомобилния транспорт.


    Линк

Назад