Назад

15 000 български предприемачи ще обучи до края на 2018 г. Дигиталният гараж на Google


  • Nakratko.bg: 15 000 български предприемачи ще обучи до края на 2018 г. Дигиталният гараж на Google


    Програмата на Google „Дигитален гараж“, чрез която потребителите се обучават на основни цифрови умения, ще бъде разширена с присъствени семинари в цяла България, благодарение на партньорство със Софтуерния университет (СофтУни) и с подкрепата на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), заяви на първия от тези семинари в София Анетe Крьобер-Риел, старши директор „Публични политики и връзки с правителствата” в Google. Инициатива на интернет гиганта е подкрепена и от правителството в лицето на Министерството на икономиката, а на официалния старт на програмата присъства и премиерът Бойко Борисов.

    „В съвременния свят дигитални умения са богатство. В много държави се говори за градски транспорт без участие на хора. Всеки месец излизат нови и нови приложения и вече не можем да си представим света без това”, коментира премиерът. Според него, за да не изостават европейските държави от САЩ, Китай и други развити страни, са нужни огромни инвестиции именно в обучение. Освен това трябва да се развива и дигиталната инфраструктура, така че обучените млади хора да намерят професионалната си реализация тук.

    Досега програмата „Дигитален гараж“ беше достъпна у нас като онлайн платформа, като за 3 години нейните курсове за дигитален маркетинг са преминали успешно около 26 000 българи, 17% от които са били от малки фирми, а 54% са били хора, търсещи работа. 21% от обучените са си намерили работа след обучението, а 25% от компаниите са развили по-бързо бизнеса си и са намерили нови потребители.

    12 консултанти, преминали обучение в СофтУни, ще предоставят на присъствени семинари в 37 български града съвети за различни инструментите за цифров бизнес, като целта е малките и средни фирми в региони да подобрят своята конкурентоспособност и да могат да предложат продуктите и услугите си на глобалния пазар, допълни Анетe Крьобер-Риел.

    Новата програма е част от инициативата „Grow with Google”, чиято цел е да подобри цифровите умения на европейските граждани. „Икономиката в Европа се нуждае от бърза цифрова трансформация, но поне 30% от европейците в работоспособна възраст не разполагат с нужното ниво на цифрови умения. Същевременно през 2020 г. над 90% от работните места ще изискват цифрови умения“, заяви Анетe Крьобер-Риел. Според нея, целта на програмата е до края на годината поне 15 000 предприемачи от малките и средни фирми в България да бъдат обучени в предвидените семинари. БТПП ще съдейства със свои зали и със своите контакти в българската промишленост.

    Зам.-министърът на икономиката Александър Манолев напомни, че 316 000 са малките и средни предприятия у нас, или 99,8% от всички нефинансовите организации у нас и че именно този тип компании трябва да са подготвени по-добре за преминаване към „Индустрия 4.0”. Той допълни, че Министерство на икономиката вече е разработило програма с бюджет от 10 млн. лв., по която ще се предоставят ваучери на малките и средни фирми, с които да се улесни достъпа им до цифрови технологии и до обучение за работа с тях.

    Манолев допълни, че секторът на информационните и комуникационни технологии у нас е силно развит и вече генерира над 2,5 млрд. евро годишно, като заетите в сектора са над 17 500, а всяка година поне 4300 студенти се дипломират по ИТ специалности в българските университети.

    След церемонията по откриването се проведе дискусия по темата за цифровите умения и новите възможности за развитие на местните бизнеси. която се фокусира върху значението на цифровите умения за малки и средни фирми и икономическия растеж в страната. Сред панелистите бяха евродепутатът Ева Майдел; заместник-министърът на икономиката Александър Манолев, Григорис Зарифополус, регионален мениджър за Гърция, България, Кипър и Малта в Google; Саша Безуханова, основател на Move.BG и Добромир Иванов, член на борда на Българската стартъп асоциация – BESCO.


    Линк

Назад