Назад

Презентация на Кантонски панаир – Китай, 20 юни 2011г., София


  • Сделките по време на Кантонския панаир са съизмерими с БВП на България

     Българската търговско-промишлена палата, Китайският център за външна търговия и Посолството на Китайската народна република в София организираха представяне на Кантонския панаир в Китай. 110-тото издание на изложението ще се проведе в периода 15 октомври – 4 ноември 2011 г. в провинция Гуанджоу, Китай.  Китайският панаир за внос и износ „Canton Fair” има ключова роля за развитието на външната търговия на Китай и икономическата комуникация. Създаден през 1957 година, този важен канал на китайската външна търговия заема първо място сред изложенията в Китай. Организира се от Китайския център за външна търговия всяка пролет и есен.
    Посланикът на Китай в България Н.Пр.Гуо Йеджоу приветства участниците в презентацията – повече от 150 представители на българския бизнес и сподели, че България е важен партньор за Китай. Представата за България в Китай е като страна на виното, розовото масло и киселото мляко. Освен това посланикът наблегна на факта, че през 2010 г. в сравнение с предходната година се отчита нарастване на стокообмена между двете страни с 18%. Увеличението се дължи главно на нарастването на българския износ със 84%.
    Председателят на БТПП Цветан Симеонов се обърна към участниците в презентацията и каза, че е имал ползотворна среща с г-н Уан Джуншън, зам.председател на Китайския център за външна търговия. На нея е отбелязало успешното изпълнение на договора от 2009 година между БТПП и Китайския център и се е затвърдило убеждението, че българският бизнес трябва да направи усилия да бъде представен в Китай, за да може да разшири своя кръгозор и да увеличи възможностите си да продава свои стоки, а защо да не и да купи подходящи конкурентно способни продукти от Китай.
    Обемът на сделките, които се сключват по време на Кантонския панаир е съизмерим с БВП на България – напомни г-н Симеонов.
    „Използвам случая да изпратя още едно послание към българските среди, в това число и научния сектор – като че ли забравихме че панаирите са възможност да покажем и своите новости, било в производството, било в науката. Значението на излагането на иновативен продукт има две насоки – на първо място - може да се намери финансиране, даже и за научния сектор. Китайските предприемачи през последните години доказаха, че са с доста динамични и бързи  решения  за въвеждане на иновации”. Председателят на УС на БТПП констатира, че веднъж показана на панаир една иновативна разработка запазва приоритета на изложителя и ако по-късно се стигне до спор чия е иновацията и на кое име да се регистрира патентът.
    Накрая съобщи, че БТПП днес получи официална покана от ръководството на Кантонския панаир за посещение по време на изложението, което ще бъде представено в периода 15 октомври – 4 ноември тази година. Съвсем скоро конкретните условия за участието ще бъдат предоставени чрез е-mail и директно на сайта на палатата.
    Зам.председателят на Китайския център за външна търговия - Уан Джуншън направи представяне на изложението. Това е панаирът с най-дълга история, най-голяма величина, с най-голямо разнообразие и с най-добър бизнес оборот. Повече от 200 000 чуждестранни купувачи от 209 страни са посетили последното 109-то издание на панаира, което обяснява и постигнатия бизнес оборот над 36 милиарда щ.д. Това е ръст с 5,8% в сравнение с предходното издание. Над 20 000 Китайски фирми взимат участие всяка година след подбор от хиляди желаещи. Над 150 000 вида китайски и чуждестранни продукти се представят на изложението, като всяка година 40% от всички представени продукти са нови. Кантонският панаир отразява както напредъка и развитието на външната търговия на Китай, така и защитата на интелектуалната собственост на изложението. На 110-я Кантонски панаир ще има над 58 000 щанда с китайска и чуждестранна продукция. По традиция се организира специална изложбена зона за вносни стоки.
    Участниците в презентацията получиха покана да участват или да посетят 110-я Кантонски панаир в Китай и да изберат стоките с надпис „произведено в Китай”.

    Линк

  • БТПП представи китайския панаир в Кантон

     110-ото издание на панаира в Кантон, Китай, ще се проведе от 15 октомври до 4 ноември 2011 г. в провинция Гуанджоу, Китай, съобщиха от БТПП. Китайският панаир за внос и износ Canton Fair датира от 1957 г. Организира се от Китайския център за външна търговия всяка пролет и есен. Българската търговско-промишлена палата, Китайският център за външна търговия и посолството на Китайската народна република в София организираха вчера представяне на кантонския панаир в Китай. Конкретните условия за участие ще бъдат предоставени чрез е-mail и директно на сайта на палатата. 
    Посланикът на Китай в България Н.Пр.Гуо Йеджоу поздрави повече от 150 представители на българския бизнес и каза, че България е важен партньор за Китай. Представата за България в Китай е като страна на виното, розовото масло и киселото мляко. През 2010 г. има нарастване на стокообмена между двете страни с 18%. Увеличението се дължи главно на нарастването на българския износ с 84%. Повече от 200 000 чуждестранни купувачи от 209 страни са посетили последното 109-о издание на панаира, което обяснява и постигнатия бизнес оборот над 36 милиарда щ.д.

    Линк

  • БТПП: Данъчни тормозят изрядни фирми с ревизии

     Данъчните подлагат изрядни фирми на ненужни проверки и ревизии, вместо да се концентрират над истинските данъчни измамници. Това каза председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов на кръгла маса, посветена на сивата икономика. На на форума присъстваха още заместник-министрите на финансите Боряна Пенчева и на икономиката Евгени Ангелов, представители на Националната агенция за приходите работодателски организации и зледователи.В изложението си Симеонов.
    Линк

  • Стокообменът ни с Китай се увеличава

     България и Китай имат стабилни двустранни търговски отношения. Стокообменът между двете страни за миналата година е в размер на 984 милиона долара, обясни посланикът на Китайската народна република в София Н. Пр. Гуо Йеджоу. Той участва в презентация на един от най-известните световни изложения в света - Кантонски панаир, който ще се проведе пред октомври в град Гуанджоу, Южен Китай.
    „Китайското правителство винаги е обръщало голямо внимание на своите търговско-икономически отношения с България и възприема страната ви като важен партньор за сътрудничество в Югоизточна Европа. От дълги години търговията между България и Китай се развива със стабилни темпове. Макар и засегната от световната финансова криза, през 2010-та година двустранната търговия показва значителен растеж. Постигнати са и добри резултати в преодоляването на дисбаланса на двустранния стокообмен. Според китайската статистика през 2010-та година обемът на двустранната търговия на двете страни възлиза на 984 милиона долара и се е увеличила с 33.5% спрямо 2009-та година. През първите четири
    месеца на тази година спрямо предходната двустранната търговия продължи да се увеличава и достигна 417 милиона долара, което с 28.3% ръст спрямо същия период на предходната година“, обясни дипломатът.
    Според Н. Пр. Гуо Йеджоу двустранните бизнес отношения на Китай и България имат голям потенциал за развитие. Той допълни, че българското вино, кисело мляко и продукти от розов цвят могат да влязат на китайския пазар чрез една добра презентация на Кантонския панаир,
    който тази година ще се проведе в периода 15 октомври - 4 ноември в град Гуанджоу, Южен Китай.
    Кантонското изложение е предназначено за стоки за внос и износ. Постиженията на панаира са впечатляващи, обясни председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов и уточни, че там присъстват над 200 страни. Той коментира, че българският бизнес трябва да направи усилия да бъде представен в Китай.
    „Въпреки съвременните средства за бизнес комуникация, панаирите остават полезен и успешен начин за сключване на договори. Обемът на сделките по време на Катонския панаир е съизмерим с размера на БВП за България”, допълни още Цветан Симеонов.
    Настъпилата през 2008-ма финансова криза е стимулирала китайския бизнес да търси нов шанс за инвестиции, развитие и иновации. Това обясни заместник-председателят на Китайския център за външна търговия Ванг Руншенг.
    „Създалата се криза накара бизнеса да търси нови производства и да разкрие нови шансове за развитие. Преструктурирането и оптимизирането на китайските фирми доведоха до стабилизиране на доходите и дори разкриване на нови производства. В момента тенденцията за разкриване на нови производства продължава”, обясни Руншенг.
    Той не скри, че сериозен проблем за световния бизнес остават държавните дългове на някои страни и кризата в Близкия изток. Положителна новина за България е фактът, че китайските инвеститори са добре информирани за българските практики в секторите: енергетика, машиностроене и хранително-вкусова промишленост.

    Линк

  • 20.06.2011, Презентация на Кантонски панаир, Китай

     На 20.06.2011 г. от 10.00ч  в Шератон София хотел Балкан ще се проведе презентация за Кантонски панаир в Китай, организирана съвмесно от Българската търговско-промишлена палата, Посолството на Китайската Народна Република в София и Китайският център за външна търговия.

    Линк

  • Презентация на Кантонски панаир – Китай, 20 юни 2011г., София

     Българската търговско-промишлена палата (БТПП), съвместно с Посолството на Китайската Народна Република в София и Китайският център за външна търговия организират презентация на Кантонски панаир /Canton Fair/ – най-големият китайски панаир за вносители и износители на 20 юни 2011 г. /понеделник/ от 10.00 ч. в Шератон София хотел Балкан, зала Средец.
     
    Кантонският панаир има ключова роля за развитието на външната търговия и икономическата комуникация на Китай. Създаден през 1957 година, този важен канал на китайската външна търговия заема първо място сред изложенията в Китай. Домакин на панаира е Министерството на Търговията на Китайската народна република и правителството на провинция Гуангдонг. Организира се от Китайския център за външна търговия всяка пролет и есен. Следващото 110-то издание на панаира ще се проведе в периода 15 октомври - 4 ноември 2011 г. в Гуанджоу, Китай. Очаква се изложбената площ да включва повече от 58 000 щанда с китайска и чуждестранна продукция.
     
    Участието в презентацията е безплатно. 
     
    При интерес за участие в презентацията, моля  използвайте линк за страницата на БТПП, където ще намерите програма и регистрационна форма: http://bcci.bg/payment_bcci/index.php?act=semview&id=175. Желателно е Вашето потвърждение да бъде изпратено до 16 юни 2011 г. За повече информация: БТПП, Международно сътрудничество и международни организации тел.: 02 8117 489, 8117 497, факс: 02 987 32 09, e-mail: G.Dimitrova@bcci.bg.

    Линк

Назад