Назад

Над 40% от работодателите раздават премии за Великден


  • Над 40% от работодателите раздават премии за Великден



     

    Как усещаме Великден по джоба и семейния си бюджет и колко от нас получиха празнична премия от работодателя си. Проучването направи Димитър Анестев.

    Според анкета на Българската търговско-промишлена палата, една от национално представените работодателски организации, бонуси този Великден са декларирали, че ще платят около 44% от компаниите в частния сектор.

    Над две трети от тях са обявили, че ще платят премии в пари. Останалите пък ще дадат великденска добавка в натура или ваучери. В Стара Загора, например,

    работниците в един месокомбинат получиха от собствениците по една пуйка, кокошка и килограм деликатеси и колбаси

    На този празник работодателите са разединени. Както по темата за бонусите, така и по темата за предстоящото увеличение на минималната работна заплата.

    В последните две години химическият комбинат "Неохим” в Димитровград отчете загуба за десетки милиони. През първото тримесечие на тази година обаче дружеството се стабилизира и за Великден всички работници получават премия от по цяла една заплата.

    "Тенденцията е да се изплащат допълнителни бонуси и в следващото тримесечие, и може да се изплатят такива бонуси, ако резултатите на дружеството отново са такива”, обеща Стефан Гранчаров. Според проучване на Българската търговско-промишлена палата

    половината от работодателите обаче не са дали премия на всеки служител

    а само на най-заслужилите. Изненадващо, бонуси са предвидили и фирми, които не са на печалба. „Имаме такива, които са в застой, но имаме и такива, които са повлияни от политиката си за корпоративна-социална отговорност и макар да казват, че в момента работят на сериозна загуба, но и те, все пак, ще предвидят стимули за всичките си работници”, обяснява председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов. В същото време

    85% от фирмите не одобряват готвеното от кабинета увеличение на минималната работна заплата.


    "Те имат опасения, че увеличаването на минималната работна заплата в тези предприятия, където се плаща, ще доведе до навлизането им в сивия сектор и до нови съкращения. На обществото отдавна е дошло времето да му стане ясно, че може да се раздава нещо, само ако е изработено”, смята Симеонов.  

    Според Българската търговско-промишлена палата собствениците на малките компании се опасяват най-вече от това, че след като вдигнат минималната работна заплата на ниско квалифицираните наети работници, увеличения след това ще поискат и останалите високоплатени и образовани наемници.

    В една компания служителите ще бъдат стимулирани с едноседмична почивка "ол инклузив"

    в петзвезден хотел в Анталия. Компания вносител на козметика и парфюми ще стимулира своите над 100 служители с комплекти скъпи кремове и парфюми. В едно текстилно предприятия ще получат по един мъжки или дамски костюм от непродадена в чужбина голяма поръчка дрехи. Други фирми пък вместо пари и храна раздават за Великден ваучери за стоки, с които може да се купят както дрехи, така и бяла и черна техника, че дори и мебели.


    Линк

  • Над 40% от работодателите раздават премии за Великден



     
    24 април 2011, 20:54
    София, България
    Компания стимулира служителите си с едноседмична почивка в Анталия 
    Близо 44% от работодателите са декларирали, че този Великден ще платят бонуси на служителите си, показва проучване на  Българската търговско-промишлена палата, цитирано от бТВ. 
    Над две трети от тях са обявили, че ще платят премии в пари, а останалите ще дадат великденска добавка в натура или ваучери. В Стара Загора например работници в месокомбинат са получили от собствениците по една пуйка, кокошка и килограм деликатеси и колбаси
    Половината от работодателите обаче не са дали премия на всеки служител, а само на най-заслужилите. Бонуси са предвидили и фирми, които не са на печалба. „Имаме такива, които са в застой, но имаме и такива, които са повлияни от политиката си за корпоративна-социална отговорност и макар да казват, че в момента работят на сериозна загуба, и те ще предвидят стимули за всичките си работници”, обяснява председателят на БТПП Цветан Симеонов.
    Компания стимулира служителите си с едноседмична почивка "ол инклузив" в петзвезден хотел в Анталия, а вносител на козметика и парфюми  -  с комплекти скъпи кремове и парфюми. В текстилно предприятия ще получат по един мъжки или дамски костюм от непродадена в чужбина голяма поръчка дрехи. Други фирми вместо пари и храна, раздават за Великден ваучери за стоки, с които може да се купят както дрехи, така и бяла и черна техника, че дори и мебели. /БЛИЦ

    Линк

Назад