Назад

Тестват търговските аташета с фалшиви мейли


  • Тестват търговските аташета с фалшиви мейли

    ЛИЯНА ПАНДЕЛИЕВА
    27.07.2012


     Икономическото министерство ще изпраща запитвания към службите по търговско икономическите въпроси (СТИВ) в чужди държави за несъществуващи компании, за да определи адекватността на тяхната реакция. Това съобщи икономическият министър Делян Добрев след среща с екипа на СТИВ.


    До края на годината администрацията на министерството ще изпраща на търговските аташета от 3 до 5 запитвания от различни фирми с измислени имена и електронни адреси. Министърът обясни, че има случаи, в които търговските представители не си вършат добре работата. Сега имало обратна връзка само през Българската търговско-промишлена палата и Агенцията за малки и средни предприятия.


    Няма да се поколебая, ако някоя СТИВ не си върши съвестно задълженията, да сменя ръководството дори преди изтичането на мандата му, заяви Добрев. Работата на аташетата вече ще се оценява на база на три критерия: ръст в износа, ръст в инвестициите и ръст на туристите от съответната държава в България.
    Повече от половината наши компании очакват от службите в чужбина да им намират бизнес партньори, а около 30% разчитат на икономическа информация за съответната страна. Това показват данни от проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП), съобщи председателят є Цветан Симеонов след срещата. Според една пета от анкетираните работата на търговските служби зад граница е отлична, за 40 на сто е добра и едва 6% я считат за незадоволителна.


    Спрямо предходната година одобрението бележи огромен ръст, което е дори изненада, защото нагласите в търговските служби се менят много бавно, обобщи Симеонов. Много родни фирми все още не знаят, че експертите зад граница всъщност помагат на фирмите, а не само на държавните предприятия.
    Едва 18 на сто нямат нужда от съдействие за осъществяване на бизнеса си в чужбина. Странно е, че цели 13 на сто не знаят как да намерят контакти със СТИВ, но това е така, защото предприемачество в България не се учи, коментира Цветан Симеонов.

    Линк

Назад