ДИРЕКЦИЯ “ЕВРОПЕЙСКА ИНТЕГРАЦИЯ и ЕВРОПЕЙСКИ ПРОЕКТИ”(ЕИЕП)
разработване, кандидатстване и участие в проекти, повишаващи капацитета на БТПП да управлява дейности, финансирани от Европейски фондове;
организиране на мероприятия и предоставяне на допълнителни услуги за членовете на БТПП, финансирани чрез проекти;
информиране на фирмите-членове на БТПП за програми и търгове , имащи пряк ефект върху повишаване на „конкурентноспособността” на МСП – организиране на обучения, предоставяне на консултации и техническа помощ при изготвяне на проектни предложения;
повишаване на квалификацията на заетите във фирмите, членове на БТПП, чрез различни форми на обучение (краткосрочно и дългосрочно), както и чрез участие в обмен на практики;
насърчаване на износната ориентация на фирмите, чрез включването им в международни контактни мрежи (устойчиви резултати от участието в проекти);
насърчаване развитието на предприемачеството чрез обучение, експертна помощ и информация;
изготвяне на анкети и анализи по актуални икономически теми;
подготовка и отпечатване на издание „ТОП 100“;
подготовка и отпечатване на каталог „България в цифри”;
изработване на становища по материали за работни групи, където БТПП има участие.
ENTERPRISE EUROPE NETWORK (EEN) – София/Европейски информационен и иновационен център (ЕИИЦ)
Предоставяне на услуги, свързани с иновации (оценка на иновационния капацитет на МСП);
Участие в проекти по COSME, HORIZON 2020,Транснационална програма Дунав, нова програма за трансгранично сътрудничество България-Сърбия и др.;
Кандидатстване по обществени поръчки;
Активна роля в мрежата EEN на национално и международно ниво;
Специализация на експертите в отдела по области:
Е. Карнаса – иновации и достъп до финансиране
Цв. Андреева – защита правата на интелектуална собственост
Х. Шотекова – иновации
А. Попова – подкрепа за стартиращи компании
ОТДЕЛ „ИКОНОМИЧЕСКИ АНАЛИЗИ и ПОЛИТИКА” (ИАП)
Провеждане на анкетни проучванията сред членовете на БТПП с цел подготовка на становища на Палатата;
Разширяване на сътрудничеството за обмен на информация с международни икономически организации;
Проследяване на изпълнението на Насоките на БТПП.
ДИРЕКЦИЯ “МЕЖДУНАРОДНИ ОРГАНИЗАЦИИ и МЕЖДУНАРОДНО СЪТРУДНИЧЕСТВО” (МСМО) „Международни организации” (МО)
Участие в работните групи на международните организации с цел усъвършенстване на законодателната рамка и практика;
Организиране на събития и бизнес форуми по проект DIHK-CEFTA;
Сътрудничество с нови сродни организации (сключване на споразумения за сътрудничество с нови сродни организации и подновяване на стари Меморандуми);
ново: Активно участие в 9-я конгрес на Световните търговски палати, юни, Торино, Италия;
ново: Задълбочаване на сътрудничеството в рамките на Асоциацията на световните търговски центрове.
„Външно-икономическо сътрудничество”
Организиране на самостоятелни бизнес делегации в чужбина;
Запазване и разширяване на сътрудничеството с дипломатическия корпус в страната при организирането на бизнес семинари, презентации и форуми
ново: Business coaching - организиране на срещи и посещения на фирми/ предприятия по поръчка;
ново: Двустранните форуми и по-големи събития на дирекцията през 2015 г. да се осъществят в рамките на програмата за отбелязване на 120 годишнината от създаването на БТПП.
ДИРЕКЦИЯ ”ТЪРГОВСКИ РЕГИСТЪР и ЧЛЕНСТВО“
ново: Въвеждане в действие на технологично обновената информационна система на Единния търговски регитър на БТПП и провеждане на кампания за запознаване членовете с новите й функционалности и в частност, с модернизирането на публичната й част, осигуряваща възможност за попълване и подаване по електронен път на формуляри за заверка на сертификати за произход на стоки и за издаване на АТА карнети;
ново: Подписване на договор за сътрудничество с Агенцията по вписвания – отдел БУЛСТАТ и с фирмения отдел, за служебен обмен на информация за актуални данни на Търговските представителства на чуждестранни лица и на български търговци, включиелно възможност на набиране на счетоводни отчети;
ново: Осъвременяване на пакетите от услуги предоставяни на членовете на БТПП, съобразени с постъпили от тях предложения и съответстващи на новите изисквания на бизнес средата;
ново: Разширяване на възможностите за по–тясно сътрудничество между Браншовите организации и БТПП чрез използване на по-гъвкави форми за контакт, като създаване на специална рубрика на сайта на Палатата „дискусионен форум“ с цел бърз, постоянен обмен на информация, съгласуване на мнения, споделяне на добри практики и др. от взаимен интерес;
ново: Утвърждаване ролята и значението на Единната система на БТПП и РТПП/К като важен фактор за обединяване, защита и отстояване интересите на предпиемачите на регионално ниво, чрез използване на нови форми за сътрудничество, изграждане на нови местни органи, популяризиране на добри практики и модели на взаимодействие между членовете на системата, местните власти и предприемачите при обсъждане и подготовка на предложения за развитие на икономическата среда в региона.
„ВРЪЗКИ с ОБЩЕСТВЕНОСТТА”
Професионално представяне и популяризиране на дейностите, развивани от БТПП, позициите на Палатата по актуални теми и изявите на членове на ръководството на БТПП и ключови партньори във форуми в страната и чужбина.
Подготовка и провеждане на медийна кампания за 120-годишнината на БТПП.
Участие в провеждането на информационни кампании в национален и регионален мащаб за представяне на разработвани и изпълнявани от Палатата проекти.
Оптимизиране на дейностите и каналите на БТПП за излъчване на информация, така че потребителите да получават максимум полезна информация при минимум разход на време.
Поддържане на връзки с държавни, обществени и неправителствени организации с цел достигане до повече крайни потребители.
Подпомагане на Регионалните ТПП/ТПК палати като членове на мрежата на БТПП в страната за информиране на обществото по стратегически проекти и инициативи на Палатата.
Разширяване на контактите с регионални медии и журналисти в регионални издания с цел за по-обстойно отразяване в местната преса на събития и инициативи на БТПП и регионалните палати.
ЕЛЕКТРОННИ И ПЕЧАТНИ ИЗДАНИЯ (ЕПИ)
Публикуване на изпреварваща информация за програми и проекти по оперативните програми, вкл. експертна, административна и логистична помощ при изпълнението и управлението на проекти на оперативно равнище;
Публикуване на експертни разработки и др. материали, целящи въвеждане на най-добрите съществуващи световни и европейски практики;
Публикуване на предложения и становища за намаляване на административния натиск върху бизнеса чрез редуциране на регулаторните режими, за намаляване дела на сивата икономика, както и за преодоляване на сериозните проблеми в пенсионно-осигурителната и здравно-осигурителната система;
Публикуване на материали, свързани с изграждане на иновационна инфраструктура и стимули за иновации, подобряване на енергийната ефективност и намаляване на въглеродната интензивност на икономиката.
ОТДЕЛ “КОМПЮТЪРНИ СИСТЕМИ“ (КСис)
Разработване на допълнителни модули в публичната и административна част към сайта с нови услуги в полза на бизнеса;
Разширяване на присъствието на БТПП в социалните мрежи.
Участие във внедряването на технологичното обновление на Търговския регистър;
Поддържане на активното оборудване на БТПП.
СЪВЕТ “GS 1 БЪЛГАРИЯ”
Популяризиране на стандартите GS1 и различните сфери на приложение, запознаване на членовете с най-новите тенденции и добрите практики от внедряване на стандартите GS1, между които:
Стандартен GS1 логистичен етикет;
Електронно фактуриране;
Стандартите GS1 в здравеопазването;
Стандартно маркиране на пресни продукти и стоки с променливи тегла;
Качество на данните и мобилни приложения.
Стимулиране на приложения и участие в пилотни проекти (качество на данните; електронно фактуриране - E-Invoicing; GS1 B2C/MobileCom, маркиране с DataBar, здравеопазване);
Сътрудничество с висши учебни заведения, браншови организации и фирми, разработващи информационни системи;
Повишаване квалификацията на служителите чрез участие в курсове, организирани от GS1 и по програмата за менторство с GS1 Австрия;
Информационно осигуряване чрез издаване на бюлетини, тематични брошури и публикации;
Участие в панаири, конференции и работни групи по теми, свързани със стандартите GS1;
Консултиране на фирмите за изпълнение на изискванията на Регламент (ЕО) 1169/2011 в България чрез използване на стандартите GS1 (мобилни приложения);
ново:Оторизиран достъп на фирмите за регистрация в системата, попълване на GTIN регистър, електронен достъп до документи (сертификати, фактури и други) и генериране на логистичен етикет. Усъвършенстване на възможностите и функционалностите на обновената информационна система;
ново:провеждане на он-лайн консултации и обучения;
„Изпреварваща информация” – разширяване на функционалността на GTIN регистъра и създаване на следваща версия на мобилното приложение БГ Баркод с възможност за показване на данни за продуктите в съответствие с регламент 1169/2011.
АРБИТРАЖЕН СЪД (АС при БТПП)
Приключване на работата по измененията и допълненията в Правилника и тарифите на АС при БТПП;
Повишаване качеството на обслужване на клиентите на АС чрез подобряване работата на арбитрите в съответствие с Етичните правила за тяхната дейност, както и чрез повишаване квалификацията и практическите умения на служителите от секретариата на АС.
НАПРАВЛЕНИЕ „АКТИВИ и УЧАСТИЯ”
Реализиране на печалба от търговските дружества, в които БТПП има участие.
Положителни финансови резултати и реално участие в управлението от страна на БТПП в неправителствените организации, в които членува;
Диверсификация на активите на БТПП при отчитане на особеностите на пазарите;
“БТПП-ЦЕНТЪР за ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ, ПРЕВОДИ, КОНСУЛТАЦИИ и ФИРМЕНО ОБСЛУЖВАНЕ” (БТПП-ЦПОПКФО) ЕООД
осигуряване на компетентно и качествено обслужване на клиентите;
запазване на постигнатото много добро ниво на изпълнение на услугите предлагани от дружеството;
организиране и предлагане на комплексни услуги, актуализирани съобразно изискванията на клиентите;
постигане на висока удовлетвореност на клиентите, ползващи услугите;
увеличаване броя на редовните клиенти и установяване на нови партньорства;
организиране на специализираните изложения като възможност за развитие на бизнес отношения и директни контакти с потребителите;
провеждане на съпътстващи мероприятия по време на изложенията, насочени към предоставяне на актуална информация в съответните области;
разработване на програми за обучение на предприемачи;
изготвяне на програми за усвояване на компетентности насочени към личностно и професионално развитие.