22.06.2010 10:53:03

Публично-частно в помощ на бизнеса за годишните отчети в Търговсикя регистър, предлагат от БТПП

Препратка към сайта

Публично-частно партньорство може да подпомогне бизнеса и търговците да спазват сроковете за подаване на годишните отчети в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. Това е становището на председателя на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов, изпратено до медиите. Системата на поддържания в Българската търговско-промишлена палата Търговски регистър, който има офиси и в 28 регионални палати в цялата страна, може да подпомогне бизнеса да се спазват сроковете за отчетите в Търговския регистър на Агенцията по вписванията.

30 юни е крайният срок, в който търговците трябва да подадат своите годишни финансови отчети за 2009 година. Подаването на отчети става в Търговския регистър на Агенцията по вписванията, като глобата за неподаден в срок годишен финансов отчет е между 2000 и 3000 лева.

От Българската търговско-промишлена палатасмятат, че за да се спазят сроковете и въпреки съкращения на персонала, Агенцията по вписванията може да възложи с договор на организации-подизпълнители да извършват тази дейност.

Палатата е предложила текст, който да бъде включен разглежданите в момента промени на Закона за търговския регистър, се посочва още в становището на Цветан Симеонов.

   

22.06.2010 10:16
БГНЕС

Цв. Симеонов: Само публично-частно партньорство може да подпомогне бизнеса

Препратка към сайта

Съобщенията за нови опашки пред гишетата на Агенцията по вписванията, може да бъде компенсирано чрез осъществяване на т.нар публично-частно партньорство. Това заяви в съобщение за медиите председателят на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) Цветан Симеонов. Системата на поддържания в Българската търговско-промишлена палата Търговски регистър, който има офиси и в 28 регионални палати в цялата страна, може да подпомогне бизнеса да се спазват сроковете за отчетите в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. 30 юни е крайният срок, в който търговците трябва да подадат своите годишни финансови отчети за 2009 г. Подаването на отчети става в Търговския регистър на Агенцията по вписванията, като глобата за неподаден в срок годишен финансов отчет е между 2000 и 3000 лева. Палатата счита, че преодоляването на този проблем и при направените вече съкращения на персонала, може да стане като Агенцията по вписванията възложи с договор на организации-подизпълнители, разполагащи с необходимия капацитет и материално техническа база, да извършват тази дейност. В този смисъл БТПП е предложила текст, който да бъде включен разглежданите в момента промени на Закона за търговския регистър. Председателят на БТПП напомня, че и сега голяма част от над 52-те хиляди преки и асоциирани членове на палатата се възползват от по-ниските такси при електронен подпис, който също се издава в клоновете на БТПП. Възможностите на първият български електронен търговски регистър, който и сега издава сертификати за статута на фирмите и справки на всички европейски и на по-рядко използваните у нас езици, може отговорно да подпомогне бизнеса и търговците да улеснят своето общуване с регистърната администрация на държавата, казва в заключение Цветан Симеонов.

   

2 22.06.2010 10:33

Цв. Симеонов: Само публично-частно партньорство може да подпомогне бизнеса

Препратка към сайта

Съобщенията за нови опашки пред гишетата на Агенцията по вписванията, може да бъде компенсирано чрез осъществяване на т.нар публично-частно партньорство. Това заяви в съобщение за медиите председателят на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) Цветан Симеонов.

Системата на поддържания в Българската търговско-промишлена палата Търговски регистър, който има офиси и в 28 регионални палати в цялата страна, може да подпомогне бизнеса да се спазват сроковете за отчетите в Търговския регистър на Агенцията по вписванията. 30 юни е крайният срок, в който търговците трябва да подадат своите годишни финансови отчети за 2009 г. Подаването на отчети става в Търговския регистър на Агенцията по вписванията, като глобата за неподаден в срок годишен финансов отчет е между 2000 и 3000 лева.

Палатата счита, че преодоляването на този проблем и при направените вече съкращения на персонала, може да стане като Агенцията по вписванията възложи с договор на организации-подизпълнители, разполагащи с необходимия капацитет и материално техническа база, да извършват тази дейност. В този смисъл БТПП е предложила текст, който да бъде включен разглежданите в момента промени на Закона за търговския регистър. Председателят на БТПП напомня, че и сега голяма част от над 52-те хиляди преки и асоциирани членове на палатата се възползват от по-ниските такси при електронен подпис, който също се издава в клоновете на БТПП.

Възможностите на първият български електронен търговски регистър, който и сега издава сертификати за статута на фирмите и справки на всички европейски и на по-рядко използваните у нас езици, може отговорно да подпомогне бизнеса и търговците да улеснят своето общуване с регистърната администрация на държавата, казва в заключение Цветан Симеонов.