БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА


Мястото на отрасъл “Туризъм” в държавната администрация беше тема на кръгла маса, организирана от Националния хотелиерски мениджмънт клуб

В дискусията участваха собственици и мениджъри на хотели и ресторанти от страната, представители на туристически агенции, на общини и туроператори.В кръглата маса се включиха и представители на политически сили.

В приветствието си към участниците в кръглата маса председателят на Българската търговско-промишлена палата Божидар Божинов посъветва представителите на туристическия бранш да отправят ясни, конкретни и аргументирани послания към управляващите, които палатата ще подкрепи.По думите му ако сега проблемите не намерят разрешение и не бъде осигурено развитие на отрасъла ,то България ще остане треторазрядна туристичска страна. Според Божидар Божинов българските мениджъри в туризма трябва да разработят и предлагат скъпи туристически услуги, предназначени за високоплатежни клиенти. По думите му туристическият сектор се нуждае от силна браншова организация, обединяваща интересите на фирмите, защото бюрокрацията ражда корупция.

Илиян Иванов, председател на НХМК, отбеляза, че идеята на днешната крълга маса е представителите на бизнеса в туризма да поставят директно въпросите и проблемите си пред политическите сили и да потърсят заедно пресечната точка за разрешаването им.

По данни на Министерство на икономиката, за периода януари – ноември 2004г. приходите от международен туризъм възлизат на 2 млрд 970 млн лв (1, 601 млн евро) или с 20,77% повече спрямо предходния период на 2003г..

В същото време, според броя на заетите лица в страната, наетите по трудово- правно отношение в сектор “хотели и ресторанти” възлиза на 81 904 души, т.е. 3,78% от всички наети лица. Инвестициите в “Туризма” през 2004г. – в секторите “Хотели и ресторанти” и “Строителство,” възлизат на 68 млн 294 хил. лв. Преките чуждестранни инвестиции в сектора “Хотели и ресторанти”през януари- септември 2004г. достигат 8 млн 64 хил. лв , което е 0,40% от всички Преки чуждестранни инвестиции за същия период.