![]() |
БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА |
Проучване на НХМК: Хотелиери и ресторантьори искат доброволна категоризация
Звездите по категоризация не отразяват адекватно цялостното представяне на туристическите обекти. Това е категоричното мнение на 94% от участниците в национално експресно проучване, проведено от Национален Хотелиерски Мениджмънт Клуб в периода 16-19 октомври. Докато категоризацията, която в момента регулира само изискванията по отношение на материалната база, не бъде обвързана с качеството, то тя ще продължава да се обезмисля, смятат хотелиерите.Едва 6% от тях са на мнение, че дадените звезди съответстват на общото представяне на обекта. От кръстосаните данни става ясно, че това са представители предимо на висококатегорийни хотели.
Над две трети (69%) от отговорилите смятат, че категоризацията трябва да бъде доброволна.
Близо една трета (28%) от отговорилите са на противоположното мнение – искат задължителна категоризация. По-голяма част от тях са туроператори, по-малката – хотелиери, сочат данните от проучването. Мотивът на привърженик на задължителната категоризация е, че тя гарантира покриването на необходимия минимум изисквания, за да се защититят потребителите от недобросъвестни хотелиери.
Две трети (69%) от участниците в проучването заявяват, че биха кандидатствали за звезди, ако категоризацията беше добровдоброволна.
25 октомври 2006 г.