![]() |
БЪЛГАРСКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА |
НХМК проведе проучване на тема “Кой да оглави Държавната агенция по туризъм?”
От 8-ми до 10-ти февруари 2006 г., Национален Хотелиерски Мениджмънт Клуб съвместно с Галъп Интернешънъл проведе експресно проучване сред хотелиери, ресторантьори, турагенции и туроператори. Респондентите бяха запитани кой да оглави Държавната агенция по туризъм. Инициативата да се допитаме до мнението на реално работещите в туризма възникна по повод някои спекулации с мнението на отрасъла по агонизиращата тема за назначаване на шеф на държавната агенция.
Изводът от проучването е, че в сектор „Туризъм” няма явно изявен лидер, тъй като нито един от посочените в анкетата не събира над 50% от гласовете. Въпреки това, респондентите гласуват най-голямо доверие на Румен Драганов, Председател на Съвета по туризъм в София (25,7%). Интересно е да се отбележи, че значителна част от гласовете си той събира от представители на турагенции и туроператорски фирми.
Втори в класацията се нарежда Алекс Орешков, който е изпълнителен директор на хотели „Принцес” (22%). Гласовете за първият и вторият по рейтинг, взети заедно, не надхвърлят 50%.
Третото място в еспресното проучване държи Донка Соколова, Председател на БАТА (11%), следвана от доц. Цветан Тончев, председател на БТК.
От политическите лица в проучването с най-голям рейтинг е Димитър Хаджиниколов, докато представителите на НДСВ – Васил Иванов-Лучано и Марио ал Джебури събират общо 4,6% от гласовете.
Резултатите недвусмислено показват, че секторът настоява да бъде ръководен от експерт със значителен опит в туризма, който познава слабите места в родния туризъм и може да предложи адекватни решения за подобряването им.
Взети заедно, дългогодишните председатели на БАТА, БТК и БХРА (съответно Донка Соколова, доц. Цветан Тончев и Брагой Рагин събират една пета от гласовете (20%).
Тъй като в четвъртък Министерски съвет избра председател на Държавната агенция по туризъм, въпреки, че това не беше включено в дневния му ред, изследването може да послужи като своеобразен рейтинг на известните личности в отрасъла.
Съкращения:
- БААТ – Българска асоциация за алтернативен туризъм
- БАТА – Българска асоциация на туристическите агенции;
- БТК – Българска туристическа камара
- БХРА – Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация
- НХМК – Национален хотелиерски мениджмънт клуб
Всички горепосочени юридически лица са сдружения, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел.
13 февруари 2006 г.