Заедно на европейския пазар
Back   HOME
 

 



 

Описание:

Project title

Заедно на европейския пазар – общи възможности за фирмите от бранш „Текстил и облекло” от трансграничния регион

Lead Partner(name/country)

Браншова организация за текстил и облекло гр. Кюстендил
Република България

Other partner/s

Регионална търговско-промишлена палата Лесковац
Република Сърбия
Българска търговско-промишлена палата
Република България

Priority axis

Приоритетна ос 2: Подобряване на капацитета за съвместно планиране, решаване на проблеми и развитие

Area of intervention

Мярка 2.1: Връзки и мрежи на институционално, бизнес и образователно ниво

Duration (in months)

12

Total budget (in €)

199860.01

Project Objectives

Общата цел: Постигане на активен обмен на добри практики и съвместно регионално планиране и подготовка на фирмите от бранш „Текстил и облекло”, работещи в трансграничния регион за съвместно използване на новите пазарни възможности на разширяващия се Европейски съюз, на основата на задълбочено изследване и анализ на сегашното състояние на шивашкото производство, пазара и човешките ресурси, както и на практически трасфер  на знания и опит сред фирмите от бранша от двете страни на границата.
Специфични цели:
-Да се изследват, анализират и оценят производствените възможности /продуктова гама и капацитет/, пазарите и заетия човешки ресурс във фирмите, работещи в бранш „Текстил и облекло” в трансграничиния регион;
-Да се осъществи трансфер на знания, опит и добри практики между занитересованите страни, свързани с бранш „Текстил и облекло” - производители, търговци, институции и браншови сдружения от трансграничния район за новите възможности на пазара, и изискванията на европейските стандарти към продукцията, технологиите и услугите;
-Да се създадат нови ефективни инструменти за обмен на бизнес информация от значение за бранша в трансграничните райони;
-Чрез трансгранично сътрудничество да се създаде добавена стойност в шивашкото производство и региона.

Project Activities

Дейност 1 Управление
Дейност 2 Изследване и анализ на състоянието на бранш „Текстил и облекло” в областите, включени в трансграничния регион на територията на Р България по отношения на продуктова гама и производствен капацитет. Провеждане на проучване сред не по-малко от 100 фирми от сектор Текстил и облекло.
Дейност 3 Изследване и анализ на състоянието на бранш „Текстил и облекло” в областите, включени в трансграничния регион на територията на Р Сърбия по отношения на продуктова гама и производствен капацитет. Провеждане на проучване сред не по-малко от 100 фирми от сектор Текстил и облекло
Дейност 4.Изработване и публикуване на информационно издание "Справочник на фирмите от бранш „Текстил и облекло” в трансграничния регион България - Сърбия". Формат: A4, 150 страници с богат снимков материал. Тираж: 1000 броя. Изданието ще бъде разработено на английски език.
Дейност 5 Извършване на съвместни проучвания на пазарните възможности в ЕС чрез посещение на сродни организации в страни членки на ЕС с развита текстилна индустрия с цел разширяване пазарните позиции на фирмите от трансграничния регион и излаз на европейския пазар. Участници: собственици и представители на МСП от бранша от региона и представители на партньорите по проекта.
Продължителност: 5 дни
Дейност 6. Бизнес посещение и обмяна на опит на производители от България и фирмена партньорска борса за преговори в Лесковац, Сърбия. Участници: около 30 участници от двете страни – собственици и представители на МСП от брнша от региона и представители на партньорите по проекта
Продължителност: 2 дни
Дейност 7. Бизнес посещение и обмяна на опит на производители от Сърбия и фирмена партньорска борса за преговори в Кюстендил. Участници: около 30 участници от двете страни – собственици и представители на МСП от брнша от региона и представители на партньорите по проекта
Продължителност: 2 дни
Дейност 8 Обучение в Лесковац на тема „Международен маркетинг. Навлизане на европейския пазар – подходи и стратегии.»
Участници: 30 фирми от двете страни на границата. Ресурси: зала, техника, обучителни материали, пътни разходи,нощувки и кетъринг за участиците. Продължителност: 2 дни
Дейност 9 Обучение в Кюстендил на тема «Международни изложения - подходящият избор, подготовка, презентация, материали за изложенията.». Участници: 30 фирми от двете страни на границата. Ресурси: зала, техника, обучителни материали, пътни разходи,нощувки и кетъринг за участиците. Продължителност: 2 дни
Дейност 10 Конференция под надслов “БРАНШ ТЕКСТИЛ И ОБЛЕКЛО- ИКОНОМИЧЕСКИ СИЛЕН ОТРАСЪЛ В ТРАНСГРАНИЧНИЯ РЕГИОН”. Организиране и провеждане на конференция в град София, посветена на производството на текстил и облекло в трансграничния регион, неговата роля и място в съвременния икономически живот в региона. Тематика: Състояние и тенденции в развитието на шивашката индустрия трансграничния регион; Представяне на резултатите от информационното изследване и анализ и добри практики. Лектори: Експерти в сферата на сектор Текстил и облекло. Участници: 30 представители на целевите групи от двете страни. Продължителност: 2 дни.
Дейност 11. Разработване на експортна стратегия на сектор Текстил и облекло в трансгратичния регион

Дейност 12. Интернет приложение за публикуване и обмен на информация, свързана с тематиката на проекта
Дейност 13. PR кампании за популяризиране на трансграничния регион като добро място за производство на облекла

Project Results

  • Проучено мнение по въпроси, свързани със сътоянието на бранш „Текстил и облекло” от трансграничния регион – минимум 100 малки и средни предприятия от българска страна, и 100 от сръбска страна – 200
  •  Създадена база данни на фирмите – профил, продуктова гама и произдоствен капацитет - 1
  • -Проведени бизнес посещения в Кюстендил и Лесковац– 2
  •  Проведени обучение в Кюстендил и Лесковац – 2
  •  Проведена конференция «БРАНШ ТЕКСТИЛ И ОБЛЕКЛО- ИКОНОМИЧЕСКИ СИЛЕН ОТРАСЪЛ В ТРАНСГРАНИЧНИЯ РЕГИОН”.  в гр. София – 1
  • -Създадено WEB приложение – 1
  • Разработена експортна стратегия на сектор Текстил и облекло в трансгратичния регион – 1
  • Повишен експортен капацитет на фирмите
  • Подобрен имидж на трансграничния регион като добро място за производство на облекла – проведени  ПР кампании

Target Groups

Фирми, работещи в сектор «Текстил и облекло» в областите от трансграничния регион

Преки бенефициенти:
Фирми-членове на партньорите, участици в бизнес посещетията и обученията – 60
Участници в конференцията – 30
Анкетирани фирми от сектор Текстил и облекло от двете страни на границата – 200

Непреки бенефициенти:
Граждани, активно работещи във фирми- членове на партьорите в сектор «Текстил и облекло»  – 5000
Експерти имащи отношение към развитието на индустрията в трансграничния регион България – Сърбия - 100
Представители на местните власти имащи отношение към развитие на индустрията в трансграничния регион- 50
Аудитория на медиите от Кюстендил и Лесковац – 100 000

.