Назад

„Произведено в България” – маркетингов инструмент за фирмите участници


  • Изложението "Произведено в България"- форум на малкия и среден бизнес




     
    Маргарита Дамянова, Център за професионално обучение при БТПП на пресконференция за изложението "Произведено в България", 16.11.2011, София прес

    Линк

  • Експерти: Българското производство има реални шансове за развитие


     

    През последните години стана навик българският производител да се разглежда като застрашен вид, но това вече не е така. Това заяви зам.-председателят на Съюз "Произведено в България" Андрей Райчев. Според него българският производител не е онова, което оцелява, а производството ни има реални шансове да върви напред. Експертът подчерта, че българският производител е вече технологично обновен, а страната ни изнася повече отколкото всякога в историята си. Той добави, че в българския бизнес вече се създава нова класа хора. По думите му родните бизнесмени вече са "вълчета", които знаят как да работят, познават пазарите и знаят цената на парите. 
    Райчев отбеляза, че коренно се е променила ситуацията за българския потребител. Родното производство е изгодно и качествено, а повечето българи вече знаят как да управляват финансите си и да "опъват каиша, когато се наложи", допълни той. Експертът призова българските потребители да избират родните стоки, тъй като една трета от парите, дадени за родни изделия, се връщат при тях под някаква форма. Той каза още, че изборът на български стоки води до увеличение на богатството на страната ни с 2-3 пъти. 
    Съюз "Произведено в България" от 17 години провежда националното търговско изложение "Произведено в България". Мероприятието тази година ще се проведе от 3 до 11 декември в столичната зала Универсиада. За първи път решихме да проведем изложението в зимните месеци, тъй като искаме на Коледа българският потребител да избере родните стоки, заяви председателят на сдружението Христо Друмев. Над 150 фирми са заявили участието си в изложението. Най-голям процент от тях - 45%, са компаниите от сферата от трикотажа, следвани от производителите на конфекция - 14 процента, кожени изделия - 12 на сто, спортни стоки - 10 процента, стоки за бита - 2 на сто, храни и напитки - 5 процента, бижутерия - 4 процента, и парфюмерия и козметика - 8 на сто.
    15 фирми за първи ще участват в изложението, а 17 на сто от представените компании са членове на Българската търговско-промишлена палата. Все пак се забелязва отлив на участници в изложението. Докато през 2006 г. в него са се включили 340 фирми, през тази година за него са заявили участие около 200. Това според експертите се дължи на смяната на мястото на изложението, тъй като зала Универсиада е с по-малка площ от Националния дворец на културата. 
    Всяка година организаторите на изложението провеждат анкета сред българските производители с основен въпрос "Защо купувате български стоки?". 41,2 процента от респондентите са отговори, че се спират на родното производство заради неговото добро качество. 30 на сто са отговорили - Защото съм българин. 12,8 на сто са посочили като мотив за своя избор изгодната цена, а 10,4 процента са предпочели българска стока, защото искат да насърчат родното производство. 2,8 процента от анкетираните са отговорили, че избягват да купуват български стоки.

    Линк

  • „Произведено в България” – днес пресконференция


     

    Изложението "Произведено в България" - форум на малкия и среден бизнес
    Участници:
    - Христо Друмев - председател на Съюз "Произведено в България"
    - Цветан Симеонов - председател на Българската търговско - промишлена палата
    - Андрей Райчев – зам.-председател на Съюз „Произведено в България”
    За седемнадесета поредна година около 300 фирми - български производители и търговци, участници в Националното търговско изложение „ПРОИЗВЕДЕНО в БЪЛГАРИЯ”, ще посрещат посетители от 3 до 11 декември в зала Универсиада, София. 
    Организатори са Съюз „Произведено в България“, БТПП – Център за професионално обучение, преводи, консултации и фирмено обслужване, и Бизнес център – България ЕООД.
    През годините изложението се наложи като мощен маркетингов инструмент за фирмите, като форум на българския продукт и на новаторски решения. Нерядко, именно по време на ПРОИЗВЕДЕНО в БЪЛГАРИЯ, посетители са откривали наш продукт като привлекателен и конкурентен в сравнение с вносните стоки. 
    Амбицията на организаторите е повишаване на доверието в българските стоки и доказването, че българските фирми могат да бъдат надежден партньор и конкурентоспособни както на вътрешния, така и на международния пазар.
    Посетете и изберете българското!
    Представителите на медиите ще имат осигурен неограничен достъп до всички инициативи и представяния в рамките на изложението.

    Линк

  • Произведено в България


     
    Над 150 наши фирми ще се включат тази година в изложение "Произведено в България".
    От 3-и декември производители на трикотаж, бельо, кожени изделия и спортни стоки ще предлагат своите стоки в новото, 17-то поред изложение. Тази година за пръв път търговското изложение ще отвори врати в зала Универсиада.
    Маргарита Дамянова, Център за професионално обучение, БТПП:
    - Преценихме, че условията, които тази година колегите от НДК са ни
    предложили, специално за изложението "Произведено в България", не ни
    устройват и потърсихме друго решение. Намерихме го в зала Универсиада.
    Затова и изложението тази година ще бъде в зала Универсиада.


    Линк

  • „Произведено в България” – маркетингов инструмент за фирмите участници


     

    Национално търговско изложение "Произведено в България" се провежда от 3-ти до 11 декември в София, зала "Универсиада". 
    Това е най-добрата възможност за малките и средните фирми да представят своята продукция на търсещия продукти с високо качество – каза Маргарита Дамянова от Българската Търговски-промишлена палата. Това е секторът, който не може да си позволи да се ангажира с високи наеми за дълги месеци, а му трябва да чуе мнението на потребителя.
    Слоганът е ИЗБЕРЕТЕ БЪЛГАРСКОТО каза Христо Друмев - председател на Съюз "Произведено в България". Той посъветва родните потребители покрай коледните и новогодишните празници да не напускат страната, а да харчат парите си в България.
    На изложението ще участват 150 фирми, входът е свободен, а часовете за посещение са от 10,00 до 19,30 часа.
    Селектира се нова порода хора, като българският производител оцеля и вече е обновен, благодарение на технологичната вълна в периода 2003 и 2008 година. Все по-малко хора си купуват български продукти от чист патриотизъм, коментира Андрей Райчев - зам.-председател на Съюз „Произведено в България". Хората трябва да знаят, че когато си купуват продукт, произведен в България, то една-четвърт от парите се връщат обратно при него, заяви той. Андрей Райчев, коментира и актуалната икономическа обстановка, като посочи, че българите са си опъвали каиша през годините, а пък други са заложили на сиртаки и бунга-бунга.
    "Можете ли да повярвате, че у нас все още има патриоти в тази страна и ние не взимаме заплати за своята дейност", заяви Христо Друмев.
    През изминалите 17 години, откакто се провежда изложението "Произведено в България" са участвали над 2000 български фирми. Повечето от тях са представители на текстилния бранш, а той е сред най-големите работодатели в страната. Заетите в шивашката индустрия у нас са 113 260 души. Секторът е вторият по големина работодател у нас след държавната администрация, а работниците са 19,30% от заетите в цялата промишленост.

    Линк

Назад