Назад

БТПП предоставя възможност на бизнеса да се справи с прилагането на новия Регламент за защита на личните данни


  • Monitor.bg: 9 от 10 фирми нямат готовност да пазят лични данни


    Малкият и среден бизнес е най-подготвен, показва проучване

    Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови, коментират от Българската търговско-промишлената палата (БТПП) след направена анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (GDPR).

    Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът да влиза в сила, около половината от анкетираните отчасти са запознати с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента.

    16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения. Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86 на сто нямат готовност отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. Около 71 процента от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите - 59 на сто, изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.

    Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 г. В нея участват представители на бизнес средите - фирми, браншови организации и регионални палати.

     


    Линк

  • Planbe.bg: ФИРМИТЕ НЯМАТ ГОТОВНОСТ ДА ПАЗЯТ ЛИЧНИТЕ ДАННИ


    Регламента за  защита на личните данни, който влиза в сила от 25 май 2018г. довежда до смут българските фирми относно това, че само при 14 на сто от компаниите, системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови.

    Резултатът от анкетираните фирми показва, че повечето не са запознати изцяло с изискванията на този регламент. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им. Докато 16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения.

    Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86 на сто нямат готовност отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. Около 71 процента от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите – 59 на сто, изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.

    Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 г. В нея участват представители на бизнес средите – фирми, браншови организации и регионални палати.


    Линк

  • Banks.dir.bg: Едва 14% от фирмите готови да пазят лични данни


    Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови, коментират от БТПП след направена анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679) и готовността на фирмите спрямо изискванията, които предвижда. 

    Целта на проучването е и достигането на информация до фирмите, които все още не знаят за новата регулацията, предвид високите глоби, които се налагат за неспазване, се посочва в съобщението на БТПП.

    Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 година. В нея участват представители на бизнес средите - фирми, браншови организации и регионални палати.

    Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът за защита на личните данни да влиза в сила, около половината от анкетираните (51 на сто) съобщават, че отчасти са запознати с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента. 

    16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения.

    Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86 на сто нямат готовност, отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. 

    Около 71 процента от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите - 59 на сто, изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.

    Участниците в анкетата са фирми от всички сектори на икономиката. 

    Разпределението по големина показва, че в анкетата 40 на сто са микропредприятия (до 9 служители), 30 процента са малки фирми (10-49 служители), 23 на сто са средни компании (50-249 служители) и 7 на сто са големите фирми с над 250 служители.


    Линк

  • Insmarket.bg: 86% от компаниите не са готови за новия регламент за защита на личните данни


    59% изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни

    БТПП проведе анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679) и готовността на фирмите спрямо изискванията, които предвижда. Целта на проучването бе и достигането на информация до фирмите, които все още не знаят за новата регулацията, предвид високите глоби, които се налагат за неспазване.

    Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 година. В нея участват представители на бизнес средите – фирми, браншови организации и регионални палати.

    Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът за защита на личните данни да влиза в сила, около половината от анкетираните (51%) съобщават, че отчасти са запознати с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента. На другия полюс са 16% от фирмите, които за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения.

    Притеснително е, че само при 14% от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а останалите 86% нямат готовност. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. 

    Около 71% от анкетираните смятат, че ще бъдат силно затруднени, за да си приведат системите за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите – 59% изразяват своите опасения, че няма да могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.

    Участниците в анкетата са фирми от всички сектори на икономиката. Разпределението по големина на предприятието показва, че в анкетата 40% са микропредприятия (до 9 служители), 30% са малки фирми (10-49 служители),  23% са средни компании (50-249 служители) и 7% са големите фирми с над 250 служители.


    Линк

  • Монитор, 15.03.2018 г., стр.2: 9 от 10 фирми нямат готовност да пазят лични данни


    Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови, коментират от Българската тьрговско-про-мишлената палата (БТПП) след направена анкета сред членовете си относно влизащия от 25 май 2018 г. Регламент за защита на личните данни (GDPR).
    Резултатите от допитването показват, че макар скоро регламентът да влиза в сила, около
    ПОЛОВИНАТА ОТ АНКЕТИРАНИТЕ ОТЧАСТИ СА ЗАПОЗНАТИ с изискванията. Едва една десета от анкетираните са добре информирани за задълженията на фирмата им, произтичащи от регламента.
    16 на сто от фирмите за първи път чрез анкетата разбират, че има такъв регламент или изобщо не знаят какви са бъдещите им задължения. Притеснително е, че само при 14 на сто от компаниите системите им за обработка на информация, свързани с лични данни, вече са готови спрямо действието на регламента, а
    ОСТАНАЛИТЕ 86 НА СТО НЯМАТ ГОТОВНОСТ отбелязват от БТПП. Компаниите, които вече са готови спрямо новите изисквания, са главно малки и средни фирми, но няма нито едно голяма компания. Около 71 процента от анкетираните смятат, че
    ЩЕ БЪДАТ СИЛНО
    ЗАТРУДНЕНИ,
    ЗА ДА СИ ПРИВЕДАТ
    СИСТЕМИТЕ за обработка на личните данни спрямо правилата на регламента. По-голямата част от фирмите - 59 на сто, изразяват своите опасения, ченямада могат в срок да извършват всичко необходимо, което ще произтече от новите изисквания за защита на личните данни.
    Анкетата е проведена по електронен път в периода 14-27 февруари 2018 г. В нея участват представители на бизнес средите - фирми, браншови организации и регионални палати.


    Линк

  • Mypr.bg: БТПП предоставя възможност на бизнеса да се справи с прилагането на новия Регламент за защита на личните данни


    Във връзка с огромния интерес на членовете на БТПП относно защитата на личните данни и предизвикателствата, пред които ще бъде изправен бизнеса, БТПП подписа споразумение с Асоциацията за защита на лични данни. Регламентът за защита на личните данни влиза в сила от 25.05.2018 г. и е задължителен за всички организации в държавите-членки на Европейския съюз, а размера на санкциите достига до 20 милиона евро или 4-ри процента от международния оборот на компаниите (в зависимост кое от двете е по-голямо).
     
    Споразумението има за цел да помогне на бизнеса като му предостави комплексни пакетни услуги свързани с конкретни решения по привеждането на информационните системи на предприятията съгласно изискванията на посочения Регламент. Планира се и провеждането на специализирани работни семинари. Услугите ще бъдат предоставени от екипи от юристи, одитори и ИТ специалисти с дългогодишен опит в областта на защитата на лични данни.
     
    Пакетните предложения включват:
     
    1. Извършването на оценка (анализа) на съответствието.
     
    Оценката се извършва на база специализиран подход; придружена е от доклад, съдържащ информация за текущото състояние и необходимите промени, които следва да бъдат въведени в компанията. Извършването на оценка (анализ) представлява и първата необходима стъпка съгласно новия Регламент.
     
    2. План за действие с конкретни мерки (предложения за въвеждане на мерки за защита на личните данни и план за действие).
     
    3. Становище относно наличието на предпоставки и задължението на компанията да назначи длъжностно лице по защита на данните.
     
    4. Компютърни тестове за оценка сигурността на системите и препоръки за отстраняване на откритите слабости.
     
    5. Образци на документи по Регламента, които лесно могат да се адаптират към конкретната компания.
     
    6. Актуализация на документите в едногодишен срок при промени в законодателството и/или въвеждане на нови добри практики.
     
    Наличието на посочените по-горе документи в случай на проверка представлява важно доказателство за сериозно отношение на дадена компания към защитата на личните данни. В това направление са и насоките към надзорните органи относно прилагането и определянето на санкциите и техния размер, приети от Работната група по защита на личните данни по чл. 29 от Директива 95/46/EC на 03.10.2017 г .
     
     

    Линк

Назад